Friday, January 13, 2017

Breast Thermo Pad Lunavie 2 In 1 Terbaik Buat Ibu Menyusukan Bayi

Bercerita tentang pengalaman menyusukan anak, aku dah lama tinggalkan pengalaman menyusukan anak apatah lagi pengalaman mengalami bengkak susu ketika bersalinkan Dania.kali ni aku nak cerita tentang Breast pad yang sememangnya sangat berguna untuk ibu- ibu bersalin yang mengalami bengkak susu. Baru tak baru sangat wujudnya breast pad ni sebab zaman aku dulu2 tuam ngan towel panas je dan lebih kepada cara traditional macam tekapkan breast dengan kelopak kobis bagi sejuk kan.Sekarang semua dah ada dah kan. Cepat betul masa berlalu dan tak payah susah- susah dah sekarang. Ada yang selesa dengan cara tradisional tetapi ramai yang memilih cara moden sebab tak susah.Yang penting keluarkan duit je..Masa dalam pantang memang pengeluaran susu agak banyak dan breast mengalami pembengkakkan luar biasa kan..masa ini la breast pad ini sangat- sangat berguna buat Ibu menyusukan bayi.


source dari FB Lunavie



Untuk melegakan masalah bengkak susu  hari ni aku nak perkenalkan kat korang Breast Thermo Pad 2 In 1 ( Hot & Cold ) keluaran Lunavie yang mampu mengurangkan masalah bengkak susu.

Pad Thermo ini menyediakan kedua- dua fungsi iaitu terapi pemanasan bagi membantu merangsang pengeluaran susu serta terapi penyejukkan khusus melegakan pembengkakkan payudara. Kadang- kadang pengeluaran susu agak memberansangkan sampai terpaksa menyimpan stok dan sekitar breast kita akan jadi panas dan kurang selesa kan..masa ini la breast pad boleh membantu dengan simpan di dalam peti sejuk dan gunakan selepas proses menyusukan baby.


Mudah kan?




Struktur Lembut dan pad yang fleksibel, direka bentuk donut dengan lubang dan kelembutan tambahan agar memenuhi payudara dan boleh dipakai di bawah bra untuk melegakan sakit pada payudara atau ketika ianya sedang membengkak. Ianya juga sesuai di letakkan di dalam nursing bra.

Cara penggunaan mudah sahaja iaitu:

1. Simpan di dalam peti sejuk atau penyejuk beku bagi melegakan bengkak payudara. Rasa suhu             pada pad tersebut dengan tapak tangan sebelum dilekapkan pada breast.

2. Rendam pad dalam air panas / panaskan seketika di dalam ketuhar bagi fungsi menggalakkan             pengeluaran susu, check suhu kepanasan dengan tapak tangan, digalakkan melapik dengan kain           nipis agar breast tidak mengalami tekanan akibat kepanasan.





So bakal ibu dan juga ibu yang sedang menyusukan anak yang tengah mencari breast pad mana yang ok aku suggestkan brand Lunavie ni.Serius sangat bagus dan menjadi pilihan ramai. Belum cuba belum tahu kan...



Macam mana nak dapatkan product ni?



Dapatkan keterangan lanjut di https://www.facebook.com/mylunavie/?fref=ts



Harga RM21.00



10 comments:

  1. Hmm maybe akan dipertimbangkan untuk baby yang akan datang.

    ReplyDelete
  2. Eh... bagusnya sekarang benda ini pun ada
    Masa kakak dulu semua ini mana ada.

    ReplyDelete
  3. wahh bagusnya ada breast thermo pad macam ni. memudahkan pengeluaran susu bayi :D

    ReplyDelete
  4. salam singgah. wow menarik ni. inshaAllah next baby. baby sekarang dah 1y3m ^_^

    ReplyDelete
  5. bagusnya sekarang semua ada. boleh la bagi hadiah untuk kawan kawan yang expecting. seksa woo bengkak susu T_T

    ReplyDelete
  6. harganya mampu milik....insyaallah boleh masuk dalam list ni

    ReplyDelete
  7. yang penting harga mampu milik tu.. ;)

    ReplyDelete
  8. Wah menarik ni kak..Cara nak guna pon senang sangat ..

    ReplyDelete
  9. Info menarik untuk ibu yang baru bersalin...

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah