Tuesday, December 22, 2015

Apabila Kematian Di Buat Gurauan

Semakin melampau pulak gurauan tentang kematian di viralkan sejak akhir- akhir ini yang melibatkan artis..takde perasaan ke diorang yang buat perkara tak senonoh ni erk? attention seeker sangat ke...apa perasaan orang tu kalau ahli keluarga diorang di jadikan bahan gurauan?

Baru- baru ni melibatkan pelawak popular Ebby Yus dan jugak Senima Jins Shamsudin yang dikatakan telah meninggal padahal umur mereka panjang lagi...




Apabila kematian pun di buat gurauan dan menjadi bahan untuk diviralkan..ini dah cukup membuktikan orang- orang Malaysia punya pemikiran di tahap paling rendah...
Agak- agak la kalau nak bergurau..ada perkara boleh di viralkan...ada perkara boleh mendatangkan aib orang...aduhai wake up la sapa yang buat benda- benda tak berfaedah ni...kesian la kat korang...kurang kasih sayang ke apa...

Macam takde agama...macam takde Iman...bab mati pun nak buat gurauan...kalau jadi kat ahli2 keluarga aku...aku cari sampai lubang cacing sapa yang viralkan tu then aku saman malu....saman juta2...

9 comments:

  1. Ini kadang-kadang diorang nak kejar trafik je. Tak siasat hujung pangkal punya cerita, main buat je sebab niat nak jadi viral. Padahal berita hidup mati kut. Ish ish T_T

    ReplyDelete
  2. alahai... lain bebenor dah rupenyer... sape la yg buat citer ni... xde kejer btul...

    ReplyDelete
  3. ermm sampai hati kata gtu kan.. moga dipanjangkan umur..

    ReplyDelete
  4. melampau...medai sosial d salah gunakan

    ReplyDelete
  5. betul..sakit hati bila ada yg main² pasal menyebarkan berita kematian palsu..

    ReplyDelete
  6. ntah diorang ingat kelaka agaknye buat camtu...dasar mulut longkang betol

    ReplyDelete
  7. Mmg tahap pemikiran di tahap longkang. Asalkan viral, semua boleh!

    ReplyDelete
  8. Dorang nak kejar trafik je tu SA..
    Bukan nak cari dari sumber yang boleh dipercayai dulu.. main sebar je..
    Syukurlah dorang tak amik tindakan undang2..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah