Thursday, April 7, 2016

Kehebatan Air Dari Diamond Refined Water Machine

DIAMOND WATER UNTUK KESIHATAN DAN KECANTIKKAN

Negara kita sedang hebat dilanda masalah cuaca panas, boleh dikatakan seluruh negara sedang mengalami masalah kesihatan dan menghirup udara yang sangat-sangat tidak segar. Dengan itu langkah demi langkah harus diambil untuk menjaga kesihatan melalui kebersihan terutamanya kebersihan air.

Ramai di kalangan kita terutamanya kanak-kanak mengalami masalah kesihatan antaranya Demam panas, sakit tekak, batuk dan juga gangguan pernafasan. Oleh itu langkah pertama adalah minum air yang telah di tapis dan tentunya aku memilih Diamond Water untuk kegunaan harian sekeluarga.

Apakah kegunaan lain air dari Diamond Coral selain aku gunakan untuk minuman seisi keluarga? Haa..apa jua aktiviti di rumah teruatamanya memasak aku gunakan air dari Diamond Coral. Aku tidak lagi menggunakan air dari paip biasa untuk memasak untuk menjamin kesegaran bahan masakan. terdapat banyak perbezaan dari sebelum ini.Jangan tak percaya masakan menjadi lebih enak kerana bahan-bahan masakan korang menjadi lebih segar kerana dicuci dengan air yang telah melalui proses tapisan dan lebih beralkali.


Cuci Bawang



Cuci sayur-sayuran 


dan juga mencuci ikan

Aku turut membuat beberapa eksperimen dengan menggunakan air dari Diamond Coral dan ternyata ada banyak perbezaan antaranya :

1. Beras - cucian beras dengan air dari Diamond Coral membutkan rasa nasi lebih enak dari biasa

2. Buah- Buahan -  Struktur buah menjadi lebih segar dan tidak mudah bertukar warna berbeza dengan sebelum ini cuci atau rendam dengan air garam baru nampak segar.

3. Sayur yang dicuci menggunakan air dari Diamond Coral tidak mudah layu dan masih segar walau disimpan di dalam peti ais dalam tempoh yang lama.

Jangan tak percaya masakan menjadi lebih enak kerana bahan-bahan masakan korang menjadi lebih segar kerana dicuci dengan air yang beralkali.

Cara-cara membersihkan Filter

Jom aku share cara- cara membersihkan Filter A yang macam ditunjuk ajar oleh technician semasa sesi pemasangan Diamond Coral Machine awal bulan lepas. Mulanya aku sangka agak complicated sebab macam tak yakin tapi bila aku ingatkan step yang diajar aku sedaya upaya cuba buat dan akhirnya berjaya.


langkah pertama gunakan sejenis alat untuk membuka penutup Filter A


Pusingkan perlahan lahan


nampak...filter yang digunakan selama 3 minggu..walau kurang kotor tapi masih perlu dicuci


cuci menggunakan berus yang disediakan dan melalui air yang mengalir


cuci sehingga bersih dan pasangkannya semula..
wow...tak sangka aku berjaya melakukannya dan ternyata ianya mudah semudah ABC...


Perbezaan antara air paip dan air dari Diamond Coral, terdapat perbezaan dimana kadang-kadang aku notice yang air dari paip agak keruh berbanding air dari Diamond Coral yang lebih jernih dan tidak perlu dimasak lagi. Satu perbezaan yang sangat ketara yang membuatkan keluarga aku sangat lega kerana air minuman kami lebih bersih dari sebelum ini. Air yang bersih bagus untuk kesihatan dalaman terutamanya Buah Pinggang kan?


Kesimpulannya, aku dan keluarga sangat- sangat gembira kerana telah memiliki dan menikmati kehebatan air alkali dari Diamond Coral dan akan menjadikan Diamond Coral sebahagian dari kami untuk kegunaan harian untuk kehidupan yang lebih sihat. Sekarang aku akan jadikan amalan membasuh muka dengan air dari Diamond Coral untuk membantu masalah kulit muka yang aku alami dan tentunya mengharapkan kulit aku kembali pulih seperti biasa. Siapa tak nak cantik kan?

Terima Kasih Diamond Refined Water kerana Berjaya mengubah persepsi aku dan keluarga terhadap air yang melalui proses penapisan dan air beralkali.

Untuk yang mementingkan kesihatan dan kecantikkan, apa tunggu lagi...jom kita berubah ke arah sesuatu yang menjanjikan kesihatan yang lebih baik..Jom pilih DIAMOND REFINED WATER MACHINE untuk kegunaan harian.

Maklumat lanjut untuk Diamond Refined Water Machine dan Diamond Coral boleh layari laman sesawang Diamond Refined dan Facebook Diamond Coral


7 comments:

  1. KALAU BASUH BERAS GUNA AIR PAIP BIASA NI NASI CEPAT BASI.TU YANG SAYA PERASAN LA..

    ReplyDelete
  2. setuju..air paip la ni bukan bersih sangat...better ada air bertapis di rumah...

    ReplyDelete
  3. Rumah kakak guna juga tapi bukan brand ini
    Lega/selesa/suka bila air kelihatan lebih bersih.

    ReplyDelete
  4. betul la along..skrang kualiti air mmg sgt2 tak bersih...lagi kat putrajaya tau...pernah member bukak air paip keluar cacing kecik2 tuh....esoknye terus pasang penapis air....bagus laa review along nieh....

    ReplyDelete
  5. dana kt umah pakai coway je kak... itu yg mampu...
    mmg masak ke apa pakai air coway, nasi kalau msk ngn coway mmg lagi tahan lama dr guna air paip

    ReplyDelete
  6. bagus ni...boleh cuba...mahal tak nok?

    ReplyDelete
  7. blh nmpk beza...air diamond ada molekol o2...
    kat opis ada mesin kangen water

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah