Tuesday, April 12, 2016

Masakan Ala Kampung Menggamit Selera...

Hi korang...

Sorry la takde entry untuk semalam..aku busy dengan kerja..dengan sensorang melayan bos lagi..kawan sekerja MC so aku agak kelam kabut handle boss..ada plak adhoc pepagi semalam..tapi takpe la aku dah settlekan dari Sabtu lagi..arrangement teratur semuanya...tapi banyak task nak kena buat la...meh aku nak up jugak lauk pauk sepanjang aku berada kat kampung Ahad lepas...makan sambil peluh berjurai- jurai..

Ini antara menu yang ada selain dari Kerang goreng berlada..amboi semua berasaskan lada...mau buasir memasing kang..tapi nama pun anak NS..kalau tak podeh tu memang tak sah


Ikan tilapia goreng berlada kaw- kaw pedas dia...


Sup ikan merah


Buah Nenas


Kurma..

Dah macam menu buka puasa plak siap ada kurma..nenas tu sedap..masam - masam manis...

Petang tu Mak Lang buat pengat Labu...erm..aku x suka..dan takkan makan...memang keluarga terdekat tau aku tak makan labu..siap tau kenapa aku menyampah sangat..takpe la...biar la labu tu menjadi kisah pahit dalam hidup aku..hahahaha...Mak Lang sampai nak bagi aku RM100 kalau aku makan semangkuk pengat...takpe la..simpan je la duit tu sebab aku memang takkan makan...

Rugi?

Takde makna rugi kalau lah buah labu namanya....hehehehe.....

Dah- dah...jangan tanya- tanya aku lagi...memang korang tak dapat jawapan de...Biarlah Rahsia....

14 comments:

  1. sdapnya sup ikan tu..lama xmkn..:)

    ReplyDelete
  2. sedapnye lauk tu along.... boleh tambah makan nasi wooo

    ye la along nape tak makan labu...haa ade susuk ni hahahahaah...gitu kan org dulu2 kalo tak makna pisang emas siap lee kate ade susuk...lawak tul....lieya suke labu...tapi buat masak lemak sayur le...mkn manis2 mcm org kelantan buat pengat ke sira labu ke tak reti sgt mkn....

    ReplyDelete
  3. bestnye.. harap satu hari nnt dapat rase airtangan kak SA..:)

    ReplyDelete
  4. SA,Negori ni kalau tak podeh tak sah kan, kak ana pernah makan sampai meleleh air mata, tapi gigih gak makan sebab sodap sangat :) hihi

    ReplyDelete
  5. SA, pagi2 dah buat akk kecur air liuq tau ;)

    ReplyDelete
  6. berpatah arang dgn labu? hehehe..saya pun tak makan labu.

    ReplyDelete
  7. pesal ngan labu .... cer cerita pasal labu tu kak ....

    ai pun tak mkn labu sbb rasanye

    ReplyDelete
  8. nengok nenas dah telan air liur dah. hahaha.dpt sehiris cecah ngan garam. auw....

    ReplyDelete
  9. Rasa kakak org kita kalau makan tak ada penas memang kurang selera
    At least satu dish kena ada rasa cili baru berselera:)

    ReplyDelete
  10. org nogori mmg antu pedas yek kak....
    seram nengok ikan talapia tuh nyer lada... tp kalau dh mmg selera pedas... msti tak selera mkn kalu takde pedas2 kan...

    ReplyDelete
  11. nak tau juga rahsia tu..hehehe...
    ada rahsia ke?/saya iangatkan sebab SA sakit dulu tak boleh makan labu.maklum la..labu ni kan kalau orang ada sakit urat ke, pening2 ke tak boleh makan..macam mak saya..

    ReplyDelete
  12. Labu ai suka.. durian tak.. hehehe..

    ReplyDelete
  13. Sedapnya lauk.. Lapar pula kite pepetang gini.. Tazabarnye nak balik kampung makan lauk mak masak.. Ngeee~

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah