Saturday, April 16, 2016

Resepi Air Soda Herbs

Menghilang Dahaga Di Musim Panas

Hi Korang...
Panas2 ni macam-macam idea muncul kan..Kali ni aku nak share satu lagi air soda herbs...nampak sedap je....nampak senang je nak buat...


Bahan- bahan

Dah siap. ..Menggoda betul


Air Soda Herbs.

Bahan bahan.
-1 botol besar air aiskrim soda.
-1 tin laici ~ ambil buahnya sahaja/guna longan pun boleh.
-2 batang serai ~ dititik.
-daun pudina ~ terpulang berapa helai.
-1 biji lemon ~ dihiris nipis.
-5 biji asam boi putih.
-ketulan ais secukupnya.
Cara caranya:
-Cuci semua bahan hingga bersih.
-Hiriskan lemon nipis nipis.
-Sediakan bekas yang bersesuaian.
-Letakkan daun pudina secukupnya.
-Masukkan lemon yang telah dihiris.
-Diikuti asam boi putih.
-Masukkan buah laici / longan.
-Tuangkan air aiskrim soda secukupnya.
-Letakkan ketulan ais jika suka.
-Akhir sekali masukkan serai yg telah dititik.
-Sedia dinikmati.
macam sedapjer...

cdt to the owner..xtau saper...

6 comments:

  1. serius mmg sedap..kat tempat husna blajar ada satu kedai nih dya jual, mmg bekas air dya besar pastu siap boleh share lg.. rasa hlg dahaga minum air nih..:)

    ReplyDelete
  2. saya tak rajin nak buat, tapi bila saya imajin dalam kepala,...memamg rasa sedap air ni bila lalu ikut tekak saya

    ReplyDelete
  3. segar nya. sesuai dengan musim panas ni

    ReplyDelete
  4. Fuyooo menarik ni..blh laa cuba nnt ..

    ReplyDelete
  5. tengok gambar pun dah sedap....! hehehehee.. :)

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah