Sunday, April 10, 2016

Resepi Kerang Berlada

Hi Korang...

Live update Dari Seri Menanti NS...heheheh aku Kat kampung ni...terasa nak makan tengahari Kat kampung plak..of course orang paling happy Mak aku la...dah lama x balik kampung jumpa adik dia kan...aku pun amik peluang la mencari bahan untuk blog..ni tengah panas..kejap lagi la aku mencari..

Tengahari ni aku masak Kerang Berlada..
Nak resepi?
Let's check it out...


Bahan- Bahan

1. Kerang sekilo
2. Bawang kecik
3. Bawang putih
4. Serai 2-3 barang
5. Sos Tiram 2 sudu
6. Cili padi segenggam
7. Halia

Cara masak

1. Bawang kecik, Putih, halia, cili api Di tumbuk hancur Dan Di tumis sampai Naik bau
2. Masukkan serai yang dh dititik dengan sos tiram
3. Masukkan kerang, goreng Dan balik-balikkan 
4. Biarkan 5 minit...then padamkan API
5. Sedia dihidang dengan nasi panas

Selamat Mencuba...



11 comments:

  1. sedapnya.. jue kena makan kerang bnyak2 ni nak bg HB naik balik.. hehehhe..

    ReplyDelete
  2. terus rsa nk suh edy cari kerang... lama btl tak layan kerang nih...
    takat sambal kerang tuh biasa lah tp tak se advanture ngn kerang yg ada kulit gini...

    ReplyDelete
  3. mkn ngan sambal belacan sedap ...aku suka kerang

    ReplyDelete
  4. lama giler tak makan kerang weiiii...

    ReplyDelete
  5. lama tak makan...sedap cicah pulak dengan cili api kicap limau...mmg perggggggh

    ReplyDelete
  6. saja je kannnnn huwaaaa nak keranggggg

    ReplyDelete
  7. Sedapnya kerang. Selalu Sha masak rebus je. Takpun rebus kerang, kopek buat sambal kerang.

    ReplyDelete
  8. Menu ni dulu abah Nani yang mula mula buat. Lepas tu sampai sekarang jadi feveret. Sedap !

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah