Monday, June 11, 2012

Gulai Tempoyak Daun Kayu


Aku rasa ni dah kali ke baper ntah aku citer pasal Gulai tempoyak daun kayu ni...followers2 aku ada la yang dah baca dan dah tau kot..cuma x pernah makan lg tu memang ada la kan..sebab followers akubukan semua orang NS...

 My mum memang pakar la masak lauk ni...siap dapat tempahan lagi...kali ni tempahan untuk kenduri adik kepada adik ipar aku kat Muar hari tuh..
 pelbagai jenis daun
 susun2 untuk memudahkan time menghiris..
 abaikan abah aku yang berlengeng x berbaju tuh...dia pun tolong..ni lauk utk 200 orang makan tau
 petai benda wajib untuk menyedapkan lagi...

ini masa tgh masak...dah campur tempoyak dan santan...

gambar sesudahharap maaf..aku masa tu x sihat...batuk so di kuarantin duk dalam bilik jer
bertemankan berkotak2 tisu...
makanya masa lauk ni dah masak...terus hantar rumah mertua angah...
xde makna aku nak hegeh2 amik kamera bagai...alhamdulillah lauk ni menjadi kegilaan org Muar...
sedara mara adik ipar aku la...semua puas hati...siap tapau...
adik ipar aku nyer adik yang bertunang tuh siap sorokkan satu periuk...buruk laku kan...
nak resepi????
meh dtg kampung aku..x pun meh jumpa mak aku..kang aku tulih x sama la mcm yang mak aku masak...
hehehehe...nak suh aku masakkan????ampunnnnn...acik x sanggup..
x reti de....


12 comments:

  1. saya paling suka lauk ini... share lah resipi along.... ala cuma nak tau, daun apa yg digunakan... saya sebelum ini ingatkan daun pucuk ubi jer tau...

    ReplyDelete
  2. daun pelbagai jenis...pucuk ubi, daun labu dan macam2 lagi nama yang susah nak dpt..kat pasar malam kat NS je senang dpt..guna serai and petai jugak...meh dtg sini meh...belajar ngan my mom...

    ReplyDelete
  3. mak mertua dee org n9..mmg terror lah kan masak ni...dee je tak suka sbb ada tempoyak tu..hehehe..

    ReplyDelete
  4. tak pernah tgk..
    camner erk rasanyer?

    ReplyDelete
  5. nama masakan ni saya tak familiar...tapi pernah makan..saya suka...hahahahhaa kalau belah indon dia masak pakai cili api...pedass woo

    ReplyDelete
  6. mcam pernh makan je. sedapkan, ala sayur lemak gitu eh. tp ni letak tompyak. wahh.. teringin nak rasa yg ni!

    ReplyDelete
  7. perghh lg podeh lg umpphhh ni sis..feveret gak ni. :)

    ReplyDelete
  8. Kak, sy nak temPah.. Boleh bg no fon mak akak? Maria 016-3179013

    ReplyDelete
  9. sorry la dik..my mum x amik tempahan la yang...

    ReplyDelete
  10. Arwah nenek ai pakar masak gulai ni.. tapi sayang takde sorang cucu arwah yang reti masak gulai ni..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah