Monday, June 25, 2012

Pernah Tgok???Sayur Midin...


Salam Isnin u olls.....
sape kat sini orang Sarawak????angkat tangan....kenal x sayur ni...dah rupa mcm pucuk paku jer aku tgok..
tp lain skit plak...kat semenanjung pucuk paku panjang2 kan..haaa...sayur ni pendek2 jer..sayur ni banyak di jual kat Pasar Satok dan pasar2 kecil sekitar Sarawak..dulu masa aku pi Sarawak memang la aku 
ada nampak sayur ni...tp kami duk ckp ini sayur pucuk paku..xde apa yg pelik pun...sekali si kudut balik bawak sayur ni...laaaaa....lain la....

 dia di balut ngan daun2 lebar tu..tp bukan daun pisang yer...
 gambar zoom dekat skit..knp sayur ni nama eh Midin???aku takde jawapan..agaknya Pak cik Midin yang kutip kot..sebab tu di panggil mcm tu...ke mmg nama dia mcm tu sebab orang Sarawak ni mcm2 nama sayur diorang kan??? :)
 ni gambar zoom jauh...cara nak potong pun lain yer..kena guna gunting..dan potong batang yang lembut jer...

yang ni...yang dah siap digoreng...

oh yer...sayur ni hanya sesuai di goreng belacan jer yer anak2...hehehe...aku x berani nk makan..
takut angin plak nanti kan...tp rasa jugak la..kalau x sikudut dah penat masak..mengamuk plak dia..
apa rasa eh????sayur ni lemak2 skit..x macam pucuk paku biasa yer...mak ckp sedap..
dikno masak malam tadi licin diorang makan,..
Aku x makan sangat so aku x leh nak komen...

Ada sesapa orang Sarawak followers aku?????



11 comments:

  1. kat sane ni panggil midin...tapi kite kat sini panggil pucuk paku...tapi mmg lain tau ngan sarawak punye...lg sedap sane punye..tu wajib beli tu kalo gi sarawak.....

    ReplyDelete
  2. rupe cam pucuk paku..
    pucuk paku ke?
    oh..kat sane name sayo midin ek...
    baru ku tahu, heheh...

    ReplyDelete
  3. mcm pucuk paku rupa dia kan..ni pertama kali tgk sayur nih sbb belum pernah p sarawak lg..

    ReplyDelete
  4. Kalau ke Kuching, kakcik memang suka makan sayur midin tu. :)

    ReplyDelete
  5. pernah tgk tapi tak pernah mkn lagi...huhu...

    ramai ckp pucuk paku sarawak ni sedap..

    ReplyDelete
  6. hahaha..mula mula baca tajuk tadi ' Sayur Maidin'....:)

    ReplyDelete
  7. selalu tengok... hihi. tapi bila time balik kampung je... pkoknya tumbuh meliar di tepi sungai kebanyakan... adik beradik pucuk paku gak la.. tapi yg selalu tengok tu daunnya kembang melebar sikit..

    ReplyDelete
  8. kat jepun ni pun ada sayur ni, kami panggil pucuk paku je. hehe.. mak saya org swak mmg suka makan! haritu tu pulun dia petik kat belakang rumah kat jpun ni. :D

    ReplyDelete
  9. tak pernah makan..kena tanya kawan2 sarawak la kot ;)

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah