Tuesday, June 19, 2012

Borong Durian Untuk Buat Tempoyak


Sekarang musim durian kot...mana2 tepi jalan ada jer org jual durian...kali ni aku tak makan durian..
sebab batuk kan...ngan selsema lagi...durian kan panas...
abah borong berguni2 durian sebab nak buat tempoyak..kali ni durian nak buat tempoyak ni beli 
yang dah terlebih masak dan x leh dimakan lagi..cina ckp Durian Asam...

 kapel india ni sibuk jer aku nak amik gambar...
 abah tgh deal ngan apek baju merah tu...
 ko tgok...ada jer minah ni...memang dia nampak aku halakan kamera dari dalam keta..

Nak tau baper banyak abah aku beli durian?
3 guni...borong ..semua RM40...murah kan?tp durian utk buat tempoyak la..
untuk makan abah x beli sbb x ramai kat umah...adik2 aku tk balik...
now dalam keta bau durian, kat dalam umah...sampai lekat bau kat semua sudut...
ada petua nak hilangkan bau durian dalam keta tak???


22 comments:

  1. slam kenal... singgah sini n dah follow u.. tp saya x makan durian hihihi

    ReplyDelete
  2. da latest my aubty bgtau petua nak hilangkan bau doriyan lam kete buh roti dlm kete...keberkesanannya tak dapat dipastikan...hehehheheheee

    ReplyDelete
  3. sedapnya duriannn...
    petua nak hilangkan bau durian dlm kereta? ada org kata letak roti T____T. cubalah..mana tau menjadi.

    ReplyDelete
  4. Orang kata, kalau nak hilangkan bau durian, letak roti dalam kereta. Nanti roti tu serap bau durian. Tapi rasa membazir pulak, kan? :)

    ReplyDelete
  5. Kesuma Angsana
    - thanks...follow u...

    ReplyDelete
  6. eiyla
    - ohh,roti eh..ada gak dgr...

    ReplyDelete
  7. Kakcik
    - tu la rasa mcm membazir lak..

    ReplyDelete
  8. Lovely
    - ramai suggest roti..nanti suh abah letak roti la..sekeping dua jer kan..

    ReplyDelete
  9. gedek
    - uncle..itu klinik desa Sikamat la..

    ReplyDelete
  10. teror buat tempoyak sendiri.. hehehe

    ReplyDelete
  11. sedapnye duriannnnnnnnn! :p
    thanks follow kite, kite follow back yer..salam kenal! :)

    ReplyDelete
  12. letak arang kat bonet..pastu kt dlm kereta letak daun pandan..wangi je bau..insyaallah..

    byknyer beli..kalau mcm dee durian mkn..dee xleh sejuk..sejuk je batuk..tempoyak mmg tak makan..

    ReplyDelete
  13. 3 guni rm40. Wahhhh .. boleh bisnes tempoyak pasni.

    "SURIA AMANDA HOMEMADE TEMPOYAK". Hehehe.

    ReplyDelete
  14. SiRibenMerah
    - huhu...omak den yang pandai buek la..

    ReplyDelete
  15. ieedaz
    - hehehe...thanks follow i balik..

    ReplyDelete
  16. Kakcik@ ella
    - mak buat utk makan sendiri..xde makna dia nak jual..

    ReplyDelete
  17. memula memang sungguh2 nak makan durian..tp bila nampak byk sgt tepi jalan...x larat dah mate tengok...apa lagi nak makan..hi3

    ReplyDelete
  18. Riny
    - oic...i lagi la..batuk x hilang2..x berani nak makan...

    ReplyDelete
  19. Beli kat klinik kesihatan sikamat tu ka? :-)
    Petuanya,try letak arang & pandan...jgn sembur perfume..bertambah busuk kereta nanti!

    ReplyDelete
  20. petua, letak arang kat bonet..
    jgn lupa letak daun pandan dlm kereta

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah