Friday, March 25, 2016

Kalau Mencari Kawan


Hi korang
Bercakap pasal kawan..macam-macam yang wujud dalam dunia ni..macam-macam ragam...macam-macam kelakuan..macam-macam yang perlu kita hadap kan?
Adakala ketawa Bersama..Susah senang Bersama..adakala tak setia..time senang ada la disamping kita..bila Susah..sorang-sorang menghilang...ada ke kawan sejati?
Ada kot..tapi tak ramai...istilah kawan sejati tu macam tak relevan zaman sekarang...
Ekceli aku kagum dengan sesetengah orang... Berkawan dari kecik..dari tadika sampai sekarang dah beranak pinak...masih berhubungan..malah dah macam adik beradik..apa aje occasion pasti ada..walau jauh tetap datang...ye..aku kagum..
Aku pun ada gak kawan2..sahabat...dalam kumpulan kami 5 orang..rapat..tapi masing-masing dh ada keluarga...Susah nak berkumpul..buat reunion pun tak semua dpt datang..masing2 ada komitmen..aku antaranya...kadang-kadang sedih bila diorang post gambar2 reunion...sedih tak dapat turut serta...kekangan masa Dan kerjaya...tapi bila dh berkawan..kenal lama..mengaku sahabat..kenalah faham..jangan cepat sentap.. X semua boleh luang masa..tak semua senang sentiasa...kadang-kadang kena fikir penerimaan pasangan..nak ke pergi sama..nak ke bergaul..kerja ke tak..sebab tu kadang-kadang plan bagai nak rak...tapi yg dapat turut serta segelintir aje...ada yang fikir nak bawak anak ramai..mana nak urus anak...kan?
Tolerate sikit la...Susah kalau kuat sentap..fikir sentap dia je..sentap kita tak fikir...hidup kalau tak boleh bertoleransi tak boleh bermasyarakat..Susah kan...pergi mana pun keadaan tetap tak berubah...
Kadang-kadang pening kan..asyik kita je nak jaga hati orang...hati kita ni?
Korang pernah alami?

4 comments:

  1. hehe, betul! timm sekrg baru mula kerja mmg dh nmpak gejala2 cmtu..hehe, apa boleh buat..layankan je..

    ReplyDelete
  2. kawan rapat dan memahami tak semestinya yang setiap hari ada bersama

    ReplyDelete
  3. ehehe yang sentap2 tu kita tinggal je tepi jalan =P

    ReplyDelete
  4. berkawan biar ramai....tapi nak cari yang sehati sejiwa tu memang payah...

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah