Tuesday, March 29, 2016

Mengalahkan Perempuan Mengandung...

Mencicah Mangga Muda Tengah Malam Buta

Tak pernah di buat kat orang...mencicah mangga muda tengah- tengah malam...kira takde la malam bebenau..selalunya aku ada geng..adik ipar aku..Tunggu dia balik lambat sangat kan..so aku makan jer la...mana jumpa mangga muda ni...beli la kat pasar malam..ada plak peniaga orang asli jual..aku amik 5 biji ni RM3.30...hehehe...erm...ngences....

Merecik wok makan mangga muda sambil tengok citer PRamlee Labu Labi...


Aku tak makan banyak pun...makan sebiji yang aku kupas tu je..ntah kenapa masam plak mangga tu..cili kicap tu aku yang buat tapi macam terlebih cili...rasa belacan dan gula dah cukup dah...mangga plak masam betul...selalunya lemak2 je...

Terliur plak dibuatnya..sambil type entry ni ha...

Makan mangga muda tengah malas bukan mengidam ke apa...mempercepatkan proses penghadaman..hahaha...bangun subuh nak pi kerja pagi semalam terus proses detox dengan lancar...tapi tu la..mak aku cakap..mengalahkan perempuan mengandung plak makan mangga muda...sedap la...kalau tak sedap takde aku nak makan de...

Sampai sekarang apa relevannya makan mangga muda ngan perempuan mengandung..aku dulu pun pernah gak mengandung tapi takde pun makan mangga muda macam ni...orang lain yang sibuk makan..aku takde pun..layan diorang makan ada la..asal makan mangga muda je macam sinonim orang ingat mengandung..


14 comments:

  1. baca akak cite tuh pun dh terasa2 masam mangga muda tuh....

    ReplyDelete
  2. sinonim sebab masam2 kot? huhu..sy ngandung pun xde pun mkn..huhu~

    ReplyDelete
  3. akak bila time nak bendera merah mesti tekak teringin nak makan masam2 jugak dik...bukan pasal gandung je...mangga muda la sedap kan ^_^

    ReplyDelete
  4. pergh..kejam ni SA, feveret kak ana ni :)

    ReplyDelete
  5. orang yang membaca entry ni pun terliur ni. nelan air liur je.adui..parah ni..memang kalah org mengandung. haha

    ReplyDelete
  6. adoii..knapa kjam sgt entry ni..dah kecur air liur cik nor..:)

    ReplyDelete
  7. amboiiiii...nasib baik saya tak gemar sgt..hehehe..tak terliur sangat tapi pada hantu mangga mau terliur tgk entry nie! ;)

    ReplyDelete
  8. Perghh sedap ni kalau dapat makan..

    ReplyDelete
  9. Perghhhhh....tgk gambar pun da terliur.. mmg feveret mangga cicah smbal kicap nie... sedapnyaaaa.. :P

    ReplyDelete
  10. ngeee..kecur2 air liur tgok...acane ni??

    ReplyDelete
  11. Memanglah merecik SA hai..
    Lagi-lagi padanan kicap cilinya aduhai pelengkap tu!

    ReplyDelete
  12. perghh along...terus rase masam2 kat mulut ni hah....kecur2 tgk tauuu...

    tu laa lieya sendiri mengandung tak penah ngidam bende alah nieh..... tapi tu laa ngidam nasi makan berpinggan2 haahahaha lagi haruuuuu

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah