Thursday, March 31, 2016

Dunia Tak Bersalah, Manusia Yang Mewarnakan


Memalukan la kan...sana- sini troll pasal duit hantaran dan pergaduhan dalam rumah allah tu....adoi la..benda nya between family pengantin  lelaki dan perempuan serta Pengurusan Masjid..yang selebihnya tokok tambah dari netizen- netizen yang mengecam kejadian.
Betul perkara ni tak sepatutnya berlaku dalam rumah allah, tapi ada sebab musabab kenapa allah seolah tidak merestui pernikahan diorang..terus kantoi kat dalam masjid jugak kan...
sapa salah..sapa biar diorang yang tentukan dan selesaikan..malu la kat bangsa lain...kat rumah ibadat macam tu berlaku pergaduhan...diorang bertekak menegakkan kebenaran..bangsa lain gelakkan dari belakang...
Benda dah jadi memang tak leh nak patah balik...ada sebab tak jadi kahwin...yang netizen2 ni cukup2 la berhuja macam pakar sangat dalam citer ni..sikit2 nak viral..aku pun pernah kena viral so serik la..sebab tu aku tak komen kat mana2 entry yang up kisah pergaduhan ni...malu la...stop la besar2kan cerita...sebab apa?
Sebab agama kita mulia, malah dipandang mulia sesetengah bangsa..bila viral macam ni...apa pandangan bangsa lain terhadap agama kita...respect tu jatuh sama sekali tau...

Fikir- fikirkan la...

7 comments:

  1. Mahu mencari sunnah menikah di masjid akibatnya dosa yg terpalit
    Kalau nikah di rumah mungkin kuranglah sikit isunya..

    ReplyDelete
  2. Pasti ada hikmah disebalik kejadian tu.
    Biarlah kedua-dua belah pihak selesaikan dengan baik.
    Moga mereka sabar dan tabah lepas apa yang berlaku.

    ReplyDelete
  3. baru tengok video pasal ni semalam. tergamam rasa.

    hanisamanina.com

    ReplyDelete
  4. yg lucu jugak, masing2 macam dah hilang hormat ke lupa diri hantaran punya pasal.. harap x terjadi dalam keluarga kita..

    ReplyDelete
  5. yg malunya sbb bergaduh di masjid... malu kt bangsa n agama lain...

    ReplyDelete
  6. kan.. macam mana nak ubah persepsi masyarakat bila dapat berita2 mcm ni. ermm :)

    ReplyDelete
  7. moga dipermudahkan urusan mereka...harap2 bagi yang nak mendirikan rumahtangga ataupun menambah ahli keluarga, buatlah persediaan secukupnya dan setakat yang mampu dicapai...

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah