Tuesday, October 9, 2012

Sambal Belacan Bacang Power...


Pernah makan sambal belacan campur buah bacang masak???
rasanya? huiiiii.....sedap gak la..cuma aku xde la makan beria...sebabnya muka aku tgh naik jerawat halus
kalau makan belacan makin menimbun naik jerawat nanti....ada separuh org dia buat sambal bacang jer..
yang tu x tau la plak aku mcm mana kan..aku kureng sket buah bacang ni...sebab gatal tekak kalau makan..
nak2 yang masak tu...
pape pun sambal belacan bacang ni memang power..apa tak eh..Makcik aku belasah guna cili padi...
mengalir2 peluh masing2 makan...
korang nak cuba?senang jer resepinya...
1. tumbuk belacan ngan cili
2. campurkan hirisan bacang masak dan tumbuk lumat...
3. x payah letak asam limau lagi dah....
dah boleh makan...
Selamat Mencuba


8 comments:

  1. Saya mmg suka Sambal Belacan Bacang ni... kalau makan mmg selera je...kelmarin baru je buat sambal ni...hehehe

    ReplyDelete
  2. elok sgt la tu, umah aku ada bacang jiran bagi
    sedap gile bau dia

    ReplyDelete
  3. pastu cicah dgn kerang.. sedap giler...
    sure tak angkat montot.. haha

    ReplyDelete
  4. my favvy..tp susah nya jumpa bacang...masa preggy dulu ini la my mengidam

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah