Thursday, October 4, 2012

Penang Style!!!!


Malu la aku nak ngaku ngan korang....kenapa?hihi....aku suka makan kari...x kisah la..kari ikan ke ayam ke apa ke...TAPI!!!eheh..ada lak tapi2 kan...
aku sebenarnya tak pandai masak kari...kari aku x sesedap kari mak aku masak...
selalu masak x menjadi...tp kalo korang suruh aku masak lemak cili api....aku expert beb...
hahahaha...
tp memandangkan mak jemah ni nak jadi isteri mithali nanti kan....mak jemah pun masak la kari...tp style Penang...cik abg mak jemah tu jaga badan..kurang makan berat2 ni...practice make perfect katanya..
so sebagai persediaan belajar masak kari yg x menggunakan santan...walawei..sekali belajar menjadi plak..
wah!!leh tunjuk kat mak ni...hahahahaha...

 rupa kari ayam penang style aku...siap tambah tomato lagi....
 sayur bayam goreng...
sekali lagi aku nak tayang kari ayam penang style aku...

dah selamat habis licin dah kari ayam aku ni bawak makan kat opis...knowing aku yang hari2 bawak bekal kan...kongsi2 makan lauk mana yang ada ngan kawan2...
erat silaturahim...boleh tukar2 lauk ngan kawan2...
hehehehe...
Jimat cermat membawa berkat kata orang....


11 comments:

  1. kari besantan atau tak bersantan?

    ReplyDelete
  2. bagus2, cubaan pertama yg nmpknya mcm sdp tu.. :)

    ReplyDelete
  3. dee dulu pun tak pandai masak kari..skrg pandai gaklah..tp kedah punya mesti ada santan..and add serbuk cili..baru wallah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ai smlm guna serbuk cili jgk..ngan kari babas...sdp la...next nk buat lg...

      Delete
  4. Replies
    1. Sib baik dh abih...kalau x leh ajak mkn sekali..

      Delete
  5. Kalau kat rumah ai lagi suka kari takde santan.. ;)

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah