Friday, October 19, 2012

Sapa Tau?Sapa pernah Makan?


Masa kenduri kendara kecik2 dulu aku paling suka lepak kat port orang kukur kelapa,
selalunya kat kampung2..susah nak tgok kat kenduri2 di bandar sebab ramai dah guna khidmat katering
TOMBONG KELAPA
itu la nama yang aku tau...
sedap..lembut..lemak2..kalau besar mcm ni dah banyak air dalam dia..aku suka
yang sedang2 or yang kecik...memang berebut la dgn kazen2 or adik beradik...
la ni susah nak jumpa dah...
Sapa pernah makan?
sila tinggalkan komen anda ye...

25 comments:

  1. ya ya pernah makan! mmg sedap lemak2 rasa dia..tp tak semua kelapa ada tombong ni.

    ReplyDelete
  2. tau tau.. tombong...
    masa kecik2 dulu berebut2 nk mkn tombong hehe..

    ekau oghang pilah jgk ko.. nnt kek pilah roger2 boe jumpa hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yo la..den org pilah...Kg Jumbang Seri Menanti...huhu...

      Delete
  3. pernah tapi selalu berebut yang kecik punya.. saya pangil umbuk nyok..
    :)

    ReplyDelete
  4. saya pown tau...
    masa mak kupas nyok (kelapa) tu tunggu ja, nak ambik
    tapi , kalau yang kecik lagi sedap..lagi manis (",)

    ReplyDelete
  5. Suka makan masa kecik2 ... memang berebut hehe... dah lama tak nampak ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. i pun dah lama x jumpa...tp pelik bila tunjuk kat anak..diorang geli nak makan..

      Delete
  6. lyn suka mkn.. sampai berebut2 dgn adik beradik masa kekecik duly..
    skrg susah nya nak dpt

    ReplyDelete
  7. saya pernah makan...sedap nampak beso tapi isi dia rasa ala2 kosong gituw...saya org pertama ambikkan kepala utk di buka..agagagaga

    ReplyDelete
  8. suka suka suka! masa kekecik dulu, suka kalau bawak kelapa pi parut, ada tombong ni.. tapi lupa lah org tganu panggil apa, dah lama tak jumpa!~

    ReplyDelete
  9. penah makan....manis rasanya...tp ada jugak yg tawar...yg mnis tu jd idaman kolbu..;)

    ReplyDelete
  10. dee tau psl tombong kelapa ni..tp tak pernah lagi teringin nak rasa..hehehe...

    ReplyDelete
  11. SEDAP NI..KALAU MS KECIK2 SELALU BERGADUH,BEREBUT DGN ADIK..^_^

    ReplyDelete
  12. ella panggil umbok nyor seeeedaaaap tapi lama dh xmkn..

    ReplyDelete
  13. ella panggil umbok nyor sedaaaaaap tapi lama dh xmkn :(

    ReplyDelete
  14. kite panggil kumbul kelapa. faveret nih!

    ReplyDelete
  15. arghhh..suka mkn time bdk2 dulu..
    lamanya dah tak mkn..hihi

    ReplyDelete
  16. ai isi suka tombong kelapa ni.. waima sampai sekarang pun still suka makan..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah