Sunday, April 5, 2015

Bahan Basah Mahal Giler....

Dah lama sebenarnya x pi Pasar Besar Seremban..sekali pergi tgok yarabbi...pehal mahal nak mati semuanya ni....dah sampai x kan nak patah balik kan...aku pun pi la kat bahagian daging lembu...ambik itu sikit..sana sikit....limpa lembu....daging cincang and its cost me RM85...erm...nak kata apa...beli je la...pas tu pi la tgok bahagian lain plak....sama gak mahal...


Kepala Iikan jenahak yang sebiji tu RM27 sekilo


Pi kat belah lain RM20 sekilo...so korang dh tau kan mana satu yang aku beli...hihi..untuk lauk mak je pun...


Pucuk paku banyak ni RM6


Ikan keli kecik2 RM6 sekilo..cost me RM9....ok murah


Ikan keli besar giler 3 ekor cost me RM15...ni pun murah...


Kerang RM8 sekili sebab besar2...beli 1.5kg cost me RM12...


Lala kasar...RM15 sekilo...beli je untuk Dania...


See...harga barang2 lepas GST....

Amacam?

Korang tambah la sendiri semua tu...itu stok untuk 2 minggu...

Syukur la Malaysia masih aman...

Aku bayar je...x berkira pasal bahan makan..untuk anak aku .untuk parent aku jugak...

So macam mana pengalaman korang?

Lets share..





22 comments:

  1. memang mahal mahal barang sekarang. nak tak nak kena jugak beli

    ReplyDelete
  2. mak aii..knapa mahal sgt..huhu

    ReplyDelete
  3. kan bnyk brang dh mahal skng.. tang mana nya yang depa kata turun harga... setakat harga kereta je turun.. kita beli kereta pun sekali 2 kali je seumur hidup T__T

    ReplyDelete
  4. mahal bebenor tu. kat kawasan kampung pedalaman ni, alhamdulillah ok lagi. macam pucuk paku tu masih lagi rm2

    ReplyDelete
  5. Benda2 macam ni kadang boleh mengajar kita agar lebih berjimat cermat dan bijak dalam berbelanja...

    Kuasa membeli ditangan kita...

    ReplyDelete
  6. Mmg terasa la akak..semua benda dh mahal..huhuhu.. Mmg kena pandai jimat cermat la.. Huhuhu

    ReplyDelete
  7. memang semua benda mahal sekarang kak..kak,nak inform novel dah sampai petang tadi..terima kasih ye kak.. :)

    http://sitizawiah95.blogspot.com/2015/04/review-novel-keranamu-aku-rela.html

    ReplyDelete
  8. Kita membantu para peniaga di pasar untuk meningkatkan jualan mereka.. sedangkan mereka juga tersepit dengan pihak pembekal, terpaksa jual dengan harga yang mahal kepada kita..
    ai sesekali beli jugak di pasar demi family..

    ReplyDelete
  9. terkesan jugak dengan GST ni. tapi terpaksa hadapi jugak =(

    ReplyDelete
  10. same.. mahal jugak. naik melampau2 tp nak buat camne.. mahal pun beli jugak. haha!!

    ReplyDelete
  11. tak boleh nak lari dari harga yang ada kat pasaran sekarang.sebagai pengguna kita kena bijak berberlanja SA...

    ReplyDelete
  12. Salam, haa mahal kan..even sikit, tp lama2 terasa jugak..sehari bayar GST dah berapa banyak..tp sy nasib baik belum beli apa2 yg ade GST lagi ni..hee

    ReplyDelete
  13. falsya beli jer kak..nak wat mcm mana..ngomel2 mahal tp tgn hulur gak duit..ahahaha..

    ReplyDelete
  14. sekarang ni kita kena pandai memilih
    sekali-sekala bolehlah nak merasa yang mahal-mahal ni

    ReplyDelete
  15. OOO..tu nm ikan jenahak..kat cni murah lg..dlm 10-15rgt sekilo size mcm tu..tp asben sy x suka mkn ikan tu:(
    mmg brg psr da makin mhl...bw 100rgt x cukup..sayur pakis tu mahal nyaaaa..kat cni seikat 2rgt paling mhl..;)

    ReplyDelete
  16. Kita pun sekrang ni nak beli barang dapur ikut bajet jer sekarang..Makan pun yg simple je sekarang...satu hari satu jenis lauk..

    ReplyDelete
  17. belum berkesempatan gi beli barang basah lagi. Maybe one day nanti. Tapi saya kesiankan orang-orang yang kurang pendapatan mereka berbanding saya. bayangkan kita yang medium income ni pun rasa amat berat. apa lagi orang yang lagi susah dari saya. (geleng2 kepala mikirkan nasib mereka)

    ReplyDelete
  18. mahal juga harganya ya kak..nasib la wana tinggal kat kampung jadi kos tak la mahal sangat..

    ReplyDelete
  19. mak aihh pucuk paku pun mahal macam tu..memang betul² mahal ni.

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah