Saturday, April 25, 2015

Tak Semua Ujian Sama....


Terjumpa quotes ni masa tgh browsing google....erm...ada betulnya...x semua orang diturunkan ujian yang sama oleh allah....macam2 jenis ujian termasuk aku...dah 37 tahun hidup di muka bumi allah ni memang pelbagai ujian yang aku hadap....kadang2 x sampai beberapa lama bebas dari masalah....datang lagi ujian lain....so..nak tak nak kena hadapi jugak....cuma kena guna pemikiran serta kematangan dalam menangani masalah...bukan terus terusan menuding jari mencari salah orang lain...adakala orang x boleh terima cara kita so lebih elok berdiam diri dan selesaikan sendiri....itu jalan terbaik...mohon doa dari allah moga ada jalan penyelesaian walau tidak menamatkan permasalahan tersebut sekaligus...apapun....kita dah matang..dah dewasa....tangani apa jua permasalahan dengan waras dan wajar....bukan membangkit atau mengungkit...tiada yang sempurna dalam hidup ini...kalau sempurna atau maksum sangat...x indah la hidup kita tanpa asam garam rencah kehidupan...x menarik kan?

6 comments:

  1. Berusaha menenangkan diri ketika ini.. :(

    ReplyDelete
  2. Betul tu Kak..wana setuju sangat..

    ReplyDelete
  3. Ujian mematangkan kita dan menjadikan hidup ni lebih tabah..

    ReplyDelete
  4. betul tu..org kaya ada ujiannya..org susah ada jugak ujiannya..orang hodoh ada ujiannnya..org cantik lain pulak ujiannya..ustaz atau ustazah pun ada ujiannya..tak sama..ujian Fida pun lain daripada org lain..tapi reda jer

    ReplyDelete
  5. Jalan cerita manusia semua berbeza.

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah