Friday, April 24, 2015

Rezeki Si Pemancing Tegar

Ni la aktiviti Abah ngan adik ipar aku sejak abah pencen ni...kalau x mancing abah akan menjala...memang abah minat dalam bidang ni dari dia muda2 dulu....sebab tu aku ngan family dah biasa makan ikan sungai...memang dah diajar dari kecik..xde masalah pun..Anak2 kami pun kami dah ajar makan ikan sungai dan ajar x memilih makanan...senang nanti bila dah pi umah orang....xde makan nak memilih...semua x makan kan....

Jom kita tgo gambar hasil tangkapan diorang....aku x tau la nama ikan tu...tp aku x suka sebab banyak tulang


ikan pun dah nak sama besar ngan si dobot tu


baru balik mancing ye kak.....amboi....


alhamdulillah rezeki kami satu keluarga...aku je tyg x merasa...this week x balik


qhaira!!! budak ini x takut langsung la...


Siap boleh gurau2 acah2 kat orang lagi.....


Yang aku nampak tu ha...ikan patin, ikan tilapia dan ikan bawal sungai...atau pun nama lainnya Ikan Pacu...ikn tilapia tu kalau dapat goreng atau buat masak stim.....wallaweiii sedapnya....tp tu la sayangnya aku x balik plak minggu ni....kalau dapat balik kan sedap makan ikan....abah cakap nanti dia carikan lain untuk aku....ok la....x per la....minggu depan la plak.....tunggu je la....
Abaikan si dobot aku yang konon2 berani sangat ...setakat amik gambar mama pun boleh Rara oiii......sebenarnya mama ni jeles...hahahha......

14 comments:

  1. Salam Jumaat SA.. wah seronok nya dapt ikan segar2 ni..
    hubby sy pun kaki mancing...sikit2 nak gi mancing..huhu.. kami pun dah biasa makan ikan sungai :)

    ReplyDelete
  2. besarnye ikan2 tu, puas makan, rasa isi yg manis dan fresh..alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  3. Mewah sungguh hasil tangkapan abah tu ye AS..
    Memang rezeki sekeluarga..
    Patin masak tempoyak... pergghhh sedapnya :)

    ReplyDelete
  4. kemain suke lg qhaira..okayh la tuh kak, at least qhaira xde la geli2 ngan ikan..hehe..

    alhamdulillah..rezeki betull..byk ikan dpt..nmpk sgt freshhhh ikan tuh..itulah untung mancing sendri kan kak..

    ReplyDelete
  5. Bagus yer abah SA ni rajin la memancing...seronok tgk hasil tangkapan dia meriah...Qhaira ni cute sgttttt

    ReplyDelete
  6. Salam, hahahaha sy rasa encik2 ikan ni nampak lebih comel dgn adanya si comel tu di situ, haha comel sgt main dgn ikan tu..haha

    ReplyDelete
  7. Perghhh...besar gedabak ikan tilapia tu kak. Confirm manis rasa isinya! Bestnyaaaa...

    ReplyDelete
  8. Wah bestnya dapat ikan Segar hasil tangkapan sendiri..sedap kalo bakar atau stim tu kak

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah.. Rezeki tu kan Kak..^_^

    ReplyDelete
  10. arwah ayah dulu pun suka mancing.. rndu pula kat dia...

    ReplyDelete
  11. besar besar hasil tangkapan tu..dapat makan ikan sungai fresh memang sedap kan kak.

    ReplyDelete
  12. Tak takut Qhaira ni. Bestnya dapat makan ikan fresh.

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah