Friday, April 10, 2015

Ikan Garoupa ..Ikan Kerapu rupanya...


Photo from google

Tadi petang buat claim...pas tu salah satu bil ada nama  ikan garoupa..harga kat restoran chinese sampai RM300 lebih..aku ni reti makan ikan je..agak  jahil bab nama2 ikan ni....so aku google la....mak aiii....banyak gambar ikan ni yang agak besar dan hodoh...rupa2nya ikan kerapu..laaa baru tau nama scientific dia...aku memang suka ikan kerapu x kisah la masak apa pun...mahal jugak eh ikan ni.....teringat aku makan kat salah satu restoran kat Jakarta 2 bulan lepas..nama restoran tu Bebek Tepi Sawah kalau x salah...ada sejenis ikan yang giler sedap..x sampai RM100 pun makan...nanti aku up lagi sambungan citer Jakarta...hahah....ntah bila nak abih...tgok la malam kang kalau larat aku cuba up beberapa entry...korang pun bosan agaknya menunggu....blog aku ni pun ranking dah jatuh merudum dah..ntah bila nk static semula...

12 comments:

  1. Suka jg mkn ikan kerapu..tp jrg2 mkn sbb mahal..

    ReplyDelete
  2. assalam akak..

    wana datang sini..maaf lama x singgah sini..wana baru nak sihat ni ^_^

    psst akak..hadiah dari akak dah sampai petang tadi..thanx banyak kak..wana suka..macam tau2 ja wana suka menulis.. :D

    ReplyDelete
  3. haha..wana pun baru tau nama saintifik ikan kerapu ni..wana makan juga ikan ni tapi tak penah beli..selalu dapat makan free..heheh

    ReplyDelete
  4. suka jugak ikan ni..selalunya buat goreng ..kalau anak saya dia suka kalau buat masak sos je..

    ReplyDelete
  5. orang cina memang suka makan ikan ni..akak tak pernah pulak beli ikan ni..pernah makan masa dinner je..:)

    ReplyDelete
  6. mahal ikan ni.. yg kecik kecik tu pun mahal...

    ReplyDelete
  7. tak pernah makan lagi ikan ni..sebab harga dia agakj mahal..lepas tu tak tau nak masak apa...

    ReplyDelete
  8. goreng saja pun sedap ikan ni..

    ReplyDelete
  9. Sedap ikan kerapu ni. Baru tahu nama scientific dia. Glamour gitu

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah