Wednesday, April 15, 2015

Trip Jakarta - Nasi Padang Thorbaekkkk!!!!

Di mana2 kawasan di Indonesia memang terkenal dengan hidangan Nasi Padang...

Lepas Spa....lepas berjalan2 sekitar kawasan di area Gueat House...eh itu aku x up citer lagi...dah terus ke citer lain...alahai...takper la kan...lepas2 ni ke aku citer la....aku pi makan Nasi Padang...jom tgok apa yang berjaya aku explore....this is the real masakan Padang.....


rendang daging


Kari tetel


Haaaa amik ko...selambak dia hantar makan hidang macam ni....dia hanya akan kira masakan yang ko ambil je....adeh....caner nak makan ni....


aku suka sambal hijau a.k.a sambal Minang ni...sedap...pedas....mantop


Kari tetel pilihan aku...

Sedap...
Kenyang...sambil menjilat jari...bau kari memang lekat di jari....hahhahaha...x hilang walau ko basuh la sampai esok pagi....giler tul....

Tapi memang x mengecewakan la Nasi Padang ni....memang sedap....recommended sangat2....mana2 je korang pi...memang ada...yang penting korang cuba...memang itu la sebabnya kena explore....itu yang aku suka dan itu yang akumasukkan dalam wishlist aku...every year mesti explore...baik jauh baik dekat....bab Nasi Padang ni..trust me....korang x kan kecewa..tp kalau x lalu dek tekak diva korang...jangan dipaksa...ok?

15 comments:

  1. wah..saya suka jgak mkn nasi padang..sdap..:)

    ReplyDelete
  2. wow...memang nampak menyelerakan betul..baru tengok..belum rasa lagi..hehe

    ReplyDelete
  3. sedapnye, pernah mkn kat malaysia ni je restoran indonesia...kalo original dr sana lg mantop.

    ReplyDelete
  4. Sedapnya....terus lapar....uhuhu

    ReplyDelete
  5. OKEY FINE,...MAKANAN NI SEDAP..PERNAH TRY MAKAN..MAK SAUDARA BUATKAN..KEBETULAN DIA PUN DARI INDONESIA

    ReplyDelete
  6. ya Allah sedapnye ...s ambal hijau tu .... aaarrrggghh lapo nasi la ...... tetiba

    ReplyDelete
  7. nasi padang ni saya suka biasa2 je..maklum la,nasi bukan makanan kegemaran saya.hahah..Dulu saya pernah la ada kawan yang cakap orang indon tak suka makanan yang macam kari2 ni.kari ni makanan yang baru bagi diaorang..masa tu tahun 2000 gitu la..jadi tertanya2 jugak la nasik padang ni ada kari..,itu tambahan je ke atau memang asalnya dari dulu dah ada..

    ReplyDelete
  8. tak sah kalau tak makan nasi padang kalau ke sana kan SA.. ya Allah sedapppppp

    ReplyDelete
  9. tak kena dengan selera tak boleh makan..hehe

    ReplyDelete
  10. nasi padang? macam sedap jer..

    ReplyDelete
  11. tak pernah makan lagi..teringin juga nak rasa

    ReplyDelete
  12. Glupp, terliur tengok semua makanan tu.

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah