Sunday, June 28, 2015

Rezeki Dari Allah Kerana Rajin..

Hi korang....
Kalau rajin...semua boleh kan...macam Abah aku..memang dari dia muda mmg suka memancing...kami sekeluarga jarang beli ikan sungai...dulu masa tinggal kat PD abah suka pergi laut...cari ikan...cari udang...lebih dari tu dapat...kami memang x pernah beli ikan dan udang langsung...pindah Seremban abah masih dengan hobi dia..kami memang diajar dari kecik makan ikan sungai...sebab tu kami x kisah...malah lagi suka..

Bawah ni hasil tangkapan hari ni....lumayan kan...sekarang memang musim keli....


Yang seekor ni besar giler....

Sedapnyaaaa..salai sedap ni....

Apa cadangan nak masak nanti ni...

Salai pun sodap kan..masak lemak cili api campur pucuk ubi...
Kalau kat kg best ni...petik je pucuk ubi..kat umah aku ni mana ada tanah nak tanam ubi lan....kat kg apa nak semua ada kan...hehehe...kalau la dapat buat rumah kat kampung kanbest kan...aku x malu ngaku aku memang orang kampung..hihihi...nak malu apanya kan..esok lusa kalau dah tua dan dah pencen..aku sure duduk kampung...rehat kan bada..jiwa aku tenang kalau kat kampung....x tau la kenapa dah umur2 macam ni aku terfikir ke arah hidup di kampung..aku x berpa suka hidup kat bandar..sesak..jammed sana sini..pening...kalau cuaca panas lagi la...cepat je sakit kepala or migrain datang...

Ok la..nak siap2 nak masak dah ni....

Selamat berbuka korang....apa menu hari ni?


9 comments:

  1. menu beli jer kak..masak lmak ikan keli tu bestnya kak..:)

    ReplyDelete
  2. Kecur dibuatnya bila terbayang keli salai masak lomak cili api... sodap SA..
    Petang ni tak tahu nak masak apa tapi dah siap buat cek mek molek.. hehehe..

    ReplyDelete
  3. perh besar sungguh tu along, buat sambal keli pun sedap jugak tu...cepat sikit prosesnya :p

    ReplyDelete
  4. ikan keli grg berlada pun sedap..ummul suka ikan keli..bljr mkn ikn ni time kat u

    ReplyDelete
  5. Besaq nya... Saya dri kcik xpernh mkn ikan keli kak... Dlm fmly sy dgn ayah ja yg xmkn...

    ReplyDelete
  6. byknye ikann..alhamdulillah rezeki akak sekeluarga..

    ReplyDelete
  7. Sedap buat sambal.. Tapi ikan darat sy tahu makan je.. Buat tak reti.. Hehe

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah..usaha cari rezeki inshaAllah ada hasilnya. Samalah kita, dah biasa hidup dengan suasana kampung. makan ikan sungai tapi fiza tak makan ikan keli pulak..hihi

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah