Monday, June 29, 2015

#Cabaran20Hari Day 3 ~Resepi Hidangan Sahur Paling Ringkas..

Resepi Hidangan Sahur Paling Ringkas

Hi korang...

Ha...jgn nak gelakkan aku...aku orang bujang so ini la hidangan aku paling ringkas kat umah bujang tau...jgn gelak..jgn gelak...aku percaya korang yg dulu duduk bujang pun buat resepi ni....

Dah x yah nak pening2... kang aku up resepi istimewa telur dadar Suriamanda ni..


Resepi Telur Dadar Special Suriaamanda

2 biji telur
Cili padi
Tomato Dihiris
Garam
Bawang kecil sebiji

Cara2 Nyer  senang je...pecahkan telur masukkan garam skit kacau mcm nak buat telur dadar tu...
Then masukkan bawang kecik dan hirisan cili padi..dah campur asingkan 2 bahagian dlama mangkuk
Dengan minyak yang panas gorengkan satu bahagian..susunkan hirisan tomato td...then tuangkan bahagian ke 2...tutup tomato tu la kiranya....
Then balikkan...
Tadaaaaa.....dah siap...sedap dimakan ngan nasi panas...ratah macam tu je pun sedap...
Lagi satu aku suka buat Ikan bilis goreng kicap...nanti2 la aku share resepi yang tu...

Jumpa lagi di dapur Suriaamanda nanti ye..

Ok babai....

#Cabaran20Hari
#Day3
#ExchangeFeedGroup
#Kelabblogerbenashaari

13 comments:

  1. walaupun ringkas tapi nampak sedap dan menarik. hehehe

    ReplyDelete
  2. Hahaha kak. Sa.. Sama je dgn entry reen.. resepi telur goreng je.. Tapi kak sa special sikit bahan2..

    ReplyDelete
  3. Ringkas tapi bila masukkan cili padi dan tomato terus terbayangkan omelet telur...

    ReplyDelete
  4. ringkas tp yg ringkas tuh la yg sedapppp,,.

    ReplyDelete
  5. Tak pernah cuba lagi dengan tomato.. eemm.. nak cubalah nanti.. ;)
    Waktu macam ni tengok apa pun sedap.. hehehe..

    ReplyDelete
  6. SA, terliur tgk...boleh tiru resepi heheheh

    ReplyDelete
  7. Kenyang pun walaupun dengan sekeping telur dadar..

    ReplyDelete
  8. telur dadar nya gebu je nampak kak.. makan dengan kicap..vavvavava sedappp

    ReplyDelete
  9. sbb cili padi tu jadi bertambah sedap.hehe

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah