Sunday, June 14, 2015

Sayangi Kerjaya Kita

Kerjaya Adalah Satu Amanah Besar



Kerja adalah satu amanah...
Kerja adalah sebuah tanggungjawab yg perlu dilaksanakan disaat hari pertama kita tandatangan letter offer...oleh Itu mmg menjadi sebuah amanah yg penting selagi kita bergelar pekerja kan?
Amanah ini la yg menjamin hasil pendapatan kita itu berkat atau tidak untuk masa depan kita dan keluarga kita...
Oleh itu sayangi kerjaya kita sepertimana  kita menyayangi keluarga kita...Tanggungjawab perlu di pikul dengan amanah....bukan sambil lewa aje..jujurkah kita dalam melaksanakan amanah kita Ini? Wallahualam...semua terletak pada hati kita..

16 comments:

  1. Betul tu. Kerja bukan semata-mata kerana gaji tapi kerana tanggungjawab yang kita akui sanggup memikulnya sewaktu menerima kerja tersebut...

    ReplyDelete
  2. Bukan senang nak senang..
    Hargai apa yang kita ada dan bersyukur dgn nikmat dariNYA..

    ReplyDelete
  3. Crave Freebies for world residents are listed here. Updated daily. Crave Free Stuff to see the latest Free Samples offers.

    ReplyDelete
  4. kerjaya tu sumber rezeki. :)

    ReplyDelete
  5. Baru 8 tahun menempuh alam pekerjaan, baru lg bagi julia, SA banyak pengalaman kerjaya sebelum ini kan, apa2 pun kita doa semoga rezeki yang diperolehi diberkati Allah

    ReplyDelete
  6. Salam, yup betul tu kak...kadang2 sy fikir juga benda ni..jujur tak saye ni dlm buat kerja..dgn main blognya lagi, tp sy rase asal kerja sy dh siap ikut mase, bolehlah buat kerja sendiri jap..haha

    ReplyDelete
  7. disebabkan sayangkan kerja...niat utk berhenti tu terbatal...

    ReplyDelete
  8. buat kerja kita dengan sebaiknya :)

    ReplyDelete
  9. Lya skrg kja dri umah ja..trpksa resign kja sblm ni

    ReplyDelete
  10. setuju..kalau dah namanya kerja kena lah jujur dan amanah..kita dibayar untuk berlaku amanah..

    ReplyDelete
  11. saya..memang sgt sentap tang jujur ke...sebab suke melencong ke lain time kerja....ahhh,kena ubahhh !

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah