Saturday, June 6, 2015

Harga Cekik Darah



Hi korang...aku jalan2 jap nak pi cari buah...tekak terasa nak makan buah dan nak buat jus..singgah MBG tgok macam ada pesta buah mangga..amboi mana datang plak macam2 jenis buah mangga ni...besar dan gemuk2 plak tu...ni for sure yang peram guna ubat ni...bukan masak dari pokok...of course la kan...separuh tu peram guna karbait...jangan x tau eh...siyes ada....
So konon2 nak jamu tekak sendiri...sekali amik la 2 biji hat yang besar2 ni je la...
2 biji RM18....erkk.....x pe la....mekasih la banyak2...
Aku pi pasar malam je la beli...sekilo baru RM5...3 kilo RM10...banyak gak dapat....
Kadang2 macam x munasabah la harga2 buah kat mall ni...mmg la segar sentiasa...tp hat yg kat pasar malam pun segar kan....

10 comments:

  1. Awat mahai sangat? Gred tinggi kut? Ish..

    ReplyDelete
  2. amboi mahalnya...memang tercekik ni

    ReplyDelete
  3. Kat sini memang harga mahal kalau mangga gergasi kak,,,,hihi,,

    ReplyDelete
  4. Beli kat pasar malam jugak puas hati..

    ReplyDelete
  5. Betul betul. Ada ms tekak asik nk mkn buah kn. kt mbg mmg la mhl. Tp kdg beli gak klw dh no choice

    ReplyDelete
  6. akak..sy beli kat pasar mlm jer..bnyak blh dapat..:)

    ReplyDelete
  7. Suka buah mangga sangatttt...tp terbantut nk beli.sbb mahai

    ReplyDelete
  8. 2 bijik ja RM 18...o mak aii...mahal gilesss...ni bukan cekik darah ..ni dah hisap darah hitam dah...

    ReplyDelete
  9. Mahal betul ni..tapi kalau dah teringin terpaksa kurelakan beli je..huhu

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah