Tuesday, June 2, 2015

Khasiat Belimbing Buluh dan Belimbing Besi


Jom sama2 kita baca info tentang Belimbing Buluh dan Belimbing Besi...



Sharing is Caring..
berkongsi info untuk kebaikkan kita bersama...banyak khasiat dari buah2an eksotik yang kita tak tau...
bertukar kepada sesuatu yang mendatangkan khasiat bagi melawan penyakit adalah lebih baik dari mengubati..
jom sama2 berubah utk lebih ke arah kehidupan yang sihat...


17 comments:

  1. sedap belimbing ni buat sambal ;D

    ReplyDelete
  2. Tq for sharing.... masha Allah, banyaknya khasiat belimbing!

    ReplyDelete
  3. belimbing buluh buat sambal hitam sdap..:)

    ReplyDelete
  4. so tak rugi kalau kita suka makan ni .. byk khasiatnya kan. :)

    ReplyDelete
  5. thanks...good info
    #clickclicknufnang

    ReplyDelete
  6. Kalau kakak belimbing buluh tu masak lemak cili padi dgn ikan sedap SA. Masak sambal sardin letak pun sedap
    Belimbing star tu makan macam tu aje pun sedap hihi... buat air campur asam boi laaaagi sedap.

    Kakak ni bukan utk cegah penyakit tapi utk sedap tekak:)

    ReplyDelete
  7. belimbing buluh ni kegemaran mama ni...

    ReplyDelete
  8. masa kicil2 dolu, sy makan begitu sahaja belimbing besi ni, tp bila udah usia meningkat, xlarat nk mkn. masam sangat

    ReplyDelete
  9. belimbing buluh letak dalam kari..wallah.. kalau baby jaundice cari daun belimbing buluh buat mandi..
    belimbing besi tak reti nak makan.selalu kena yang masham kelat je..

    ReplyDelete
  10. gud info sgt kak..baru perasan dh lama dh sebenarnye xmakan belimbing..hehe

    ReplyDelete
  11. Nak slim takmo gemok... hehehe..

    ReplyDelete
  12. banyak khasiatnya, kak ana suka masak lemak dengan telur itik SA :)

    ReplyDelete
  13. Kalau arwh mak saya dia suka belimbing buluh tu buat masak lemak, lepas tu keringkan buat masak acar buah pula

    ReplyDelete
  14. banyak jugak khasiatnya.. sedap makan belimbing buluh masak lemak..

    ReplyDelete
  15. selalu buat masak jew huhuhuhuhuuu

    ReplyDelete
  16. Lama betul tak dapat belimbing buluh ni..kat kg macam dah xberbuah pulak

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah