Thursday, April 5, 2012

Buah Keranji Atas Perahu


Sumpah aku ingat ayat Buah Keranji Atas Perahu tu hanya ayat untuk melengkapkan perumpamaan...dulu aku amik Sastera so aku tau la ayat tu..wakakaka...dah tua ni mudah lupa...aku ingat buah keranji tak wujud...rupanya memang wujud la korang....ni la ghuper buah keranji...opismate bawak..
dia kata kat Trengganu, Kelantan dan Pahang bersepah buah ni...aku bukan org sana
mana la aku tau kan....bengong Atikah ni...

 masa mula2 dia tunjuk tu aku x fikir apa...tp aku siap ckp..ko dah kenapa bawak jamu menimbun mcm ni...
dia siap ckp..Kak Rizzzz....ni bukan jamu la..ni buah keranji...????? terdiam aku...cer korang tgok...cantik tersusun kan..dah rupa jamu jer...kawan aku sorang lagi siap ingat buah anggur....hahahahah...

Kasi close up sikit....kecik2...buah eh masam sikit la...xde la best mana pun...
sesuai utk kudapan la..mengelakkan loya..haaa....sapa2 preggy elok la makan buah ni...tp ada ke jual kat KL ni...satu hal plak nak mencari kan...Jangan ko tanya aku bila budak Atiqah tu boleh balik kg
aku bab masam2 ni mangga muda cicah kicap cili jer aku suka...asam2 kering ke..jeruk ke..aku kureng...
sapa tau pantun ke perumpamaan buah keranji atas peti ke perahu ni?
aku x ingat la...ada sapa2 leh tolong ingatkan?


5 comments:

  1. festaim aku tgk...

    aku rasa pantun...aku pun tak ingat...haha...

    ReplyDelete
  2. wan pernah makan, memang banyak dijual kat Kelantan, Terengganu dan Pahang.

    wan tahu makan je, tak tahu plak buah ni dipanggil buah keranji..nak tahu wan panggil apa?

    tahi kambing.
    hahahha.
    ada rupa kan?

    hehhe

    ReplyDelete
  3. eh abru tau ni buah keranji..sumpah tak tau...buah ni sedap makan..ingat kan buah asam jawa

    ReplyDelete
  4. Sorong papan tarik papan
    Buah keranji dalam perahu
    Suruh makan dia makan
    Suruh mengaji dia tak tahu..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah