Tuesday, April 17, 2012

Muzium Seni Kraf Orang Asli


Sayangnya....sampai2 jer hujan lebat....berpusu2 sekali ngan pelancong dari China...makanya Muzium terdekat ngan parking adalah Muzium Orang Asli...masuk dulu..tanya petugas tu boleh amik gambar tak..dia kata boleh..ok...jom..tgok gambar...


Bukti hujan lebat

 Depan Muzium
 wahhhh...kakak excited eh....
 antara yang ada kat dalam tu...
 patung2 kepercayaan atau simbolik2 utk kaum orang asli di Malaysia
 Seni kan? Ibu menyusukan anak...
 papa bagi penerangan sikit...ttg kaum2 org asli dan pekerjaan mereka...
 hasil2 kraftangan mereka
 keranda...
 x leh blah bila tiba part hantu2..hantu ni buat aku gelak x hingat punya...hantu tonggeng...
kat sini pun ada jugak di siarkan video ttg kehidupan masyarakat orang asli..takde sensored langsung ko...aku x bagi Dania tgok...giler video ttg diorang melahirkan anak la...apa la..and of cos la diorang bogel..tutup bawah jer..atas semua terbukak...no.no..no....

sebenarnya banyak gambar kat dalam ni..aku eltak sikit2 buat syarat dah le...kang penuh plak blog aku ni ngan gambar...terpaksa la aku beli domain aku sendiri kang...x reti aku ..
next Muzium Warisan....

1 comment:

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah