Tuesday, April 17, 2012

Muzium Warisan Alam Melayu


Kat sini xde apa sangat yang nak di highlight kan..seorang ttg adat isitiadat Melayu,upacara perkahwinan..
pakaian tradiional seperti batik, songket dan macam2 la...
pasal ni kat Melaka pun banyak...tp utk kongsi bersama aku letak 
jugak la beberapa keping gambar...

 Dania depan pintu masuk...
 asyik dia baca semua maklumat tu...
 pengantin zaman dulu2...cantik la..sgt klasik...
 hantaran zaman dulu
 bunga telur pun sangat klasik..agak2 leh buat ke mcm ni pada zaman sekarang?
 cara2 chop batik zaman berzaman...
 bakul mengkuang...cantik....
 ini adalah sebuah istana yang aku dah lupa...x amik pun details..tp yang aku sempat baca istana ni dan berusia 200 tahun..kayu dia tetap utuh...
rasa mcm kat kampung lak..dulu aku ada rumah kg mcm ni la..tp la ni dah roboh dah....
 naik kejap la kat sini
haaaa...dapat dah...namaya Istana Satu...guna kayu Cengal semua ni....sebab tu kukuh...
Dania singgah mana2 tetap akan baca..lepas tu tanya..
confirm..lupa...
huhu....lepas ni kita ke Muzium Negara yang sebetulnya yer....


3 comments:

  1. aku suka budaya melayu lama2...sgt unik dan klasik....

    hantaran tu mmg sempoi habis lah...

    ReplyDelete
  2. pic yg 1st tu mcm org betul lah along..

    ReplyDelete
  3. ai suka tgk khazanah mcm tu tapi nak pergi kena tunggu dak Nuha besar dulu.. kalau tak.. hape pun x blh..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah