Wednesday, February 27, 2013

Pn. Siti Zaleha Md Desa La....Sgt!!!!

Kepada yang dihormati,

Saya adalah seorang insan yang mulia yang tidak dikenali tetapi saya hendak mencari seseorang yang boleh dipercayai untuk mengendalikan sebidang hartanah saya untuk didermakan kepada persatuan Barah Malaysia.

Saya baru diberitahu yang saya menghidap penyakit barah tahap terakhir yang tidak ada harapan untuk hidup di dunia ini.Saya menyesal kerana tidak membuat perubatan bila mula mengetahui tentang penyakit barah saya.Saya harap Allah akan memaafkan saya kerana tidak meminta pertolongan sebelum ini.

Saya tidak ada rezeki untuk menimang cahaya mata kerana saya terlalu menumpukan perhatian saya kepada kerjaya saya.Oleh itu,saya mempunyai sebidang hartanah yang saya hendak menderma kepada Persatuan Barah Malaysia untuk kebajikan dan menolong orang-orang yang menghidap penyakit seperti saya dan menguruskan program dan perubatan untuk pesakit barah.

Masa untuk saya hidup sangat singkat dan saya tidak mempunyai masa untuk mambuat kajian tentang penyakit saya dan saya memerlukan seseorng yang boleh menguruskan hasrat saya yang terakhir sebelum saya menghembuskan nafas yang terakhir.Saya meletakkan harapan dan kepercayaan kepada anda untuk menguruskan kewangan saya untuk didermakan kepada persatuan yang lain yang memerlukan bantuan juga.Ini juga adalah permintaan arwah suami saya sebelum dia meninggal dunia dan saya tidak ada hasrat untuk meninggalkan harta-harta saya kepada kerajaan kerana duit tersebut akan dipergunakan oleh orang orang politik dan ini tidak menghasilkan apa-apa kebaikan dan saya tidak diberikan pahala di dunia akhirat.

Saya sangat mengharapkan duit yang didermakan sebanyak Dua juta sterling pound digunakan dengan tujuan baik daripada saya.

Bila anda menerima email ini,sila hubungi dan memberi informasi anda kepada peguam saya untuk arahan selanjutnya.

Saya mengucapkan terima kasih terlebih dahulu kerana saya hanya mempunyai masa yang singkat dan tidak dapat mengenali anda terlebih dahulu.

Yang Benar

Pn. Siti Zaleha Md Desa
sitizalehamddesa@hotmail.co.uk
From: Malaysia


Suriaamanda Berkata:


Macam2 cara orang nak menipu kan...ingat aku ni senang2 terpedaya agaknya...mekasih sgt la Pn Siti Zaleha Md Desa...rajin betul Puan kan...sehari sampai 5-6 email yang sama puan hantar ke saya...kaya betul Puan kan..cer tgok email address puan tu...hehehehehe....agak2 la kalau nak menipu pun....

15 comments:

  1. haha sabor jela... ade mcm2 cara nk nipu ni.. zmn skrng kn akak hmm.. mnusia2 doakn dia dberi ptnjuk dn hdayah..

    ReplyDelete
  2. ehh apa tujuan dia buat mcm tu? alahaii..

    ReplyDelete
  3. kita pon pernah dapat...

    pada dia buat gitu .. baek dia update blog ker..kan bagus.. haisshh...

    ReplyDelete
  4. eeee apa motip buat mcm ni?? sanggup hantar email berkali2..
    jgn terpedaya ok :)

    ReplyDelete
  5. aik, surat BM pun ada...yg biasa nigerian scam...hahaha

    ReplyDelete
  6. mcm2 lah abaikan saje !

    ReplyDelete
  7. nampak sgt pentipu~ klasik okeh nama tuh...

    ReplyDelete
  8. Selalu dpt email mcm nih. Email menang loteri pon ada gak.

    ReplyDelete
  9. oh...tak pernah pulak dpt email cam ni.....harus terpedaya dengan sakit dia ni

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah