Thursday, February 7, 2013

Standarad La Sangat....

Bahasa Melayu standard:
"Dia pergi ke rumah jiran untuk mencari emaknya tetapi setelah sampai di situ didapati emaknya tiada."

Loghat Utara (kedah):
"Dia pi ghumah jiran nak caghi mak dia, pi pi mak dia tak dak".

Loghat Pantai Timur (kelate):
"Dio gi ghumoh jire nok caghi mek dio, gi gi mek dio tak dok."

KESIMPULAN: Tidak mungkin pipi emaknya tiada; tetapi kalau gigi maknya tidak ada memang munasabahlah!

PS: Juz JOKE yer.. Jgan pikir lain plak


Selamat Pagi...

Tuan Rumah bz giler ada 4 meeting kena amik minutes...korang jangan nakal2..petang nanti jumpa korang eh...

12 comments:

  1. hahahahaha sempoy no bahasa utara..

    ReplyDelete
  2. hehehe...

    kakcik tak suka ambil minit mesyuarat!

    ReplyDelete
  3. 4 meeting = 4 kali makan free?

    hahaha

    ReplyDelete
  4. amik minutes? oh..sib baik kt sini xde..hehehe..

    ReplyDelete
  5. selamat ber-meeting...ekekeke... my minutes will take place after CNY celebration... yeehaaa.... 4 tu...selamat la menyiapkan 4 minutes ye kakak manis...

    ReplyDelete
  6. tak minat betul catat minit meeting ni... nak makan karipap pun tak sempat

    ReplyDelete
  7. hahah..seronok bila guna loghat utagha ni.

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah