Thursday, November 20, 2014

Surprise Menjadi!!!!!

Isnin lepas aku meroyan sorang2 bengang ngan cikgu sekolah kakak dania sebab bagi notis lambat..Rabu kan ada majlis Anugerah pelajar cemerlang...mana x meroyannya bila
Dania call suruh cuti...mama ko bukan senang2 nk cuti last minute mcm selalu kan...nak plak dept baru boss baru...tp dengar jawapan Dania yg agak frustrated tu buat aku x sedap hati..x tido malam...bila citer kat opis time sarapan hari Selasa kawan2 marah suruh cuti jugak...nak2 itulah sorang anak aku kan...so aku pun cuti la....mula2 mmg x nak bagi tau sesapa yg aku balik..ingat nk buat surprise pi terjah ke sekolah terus kan...tp biasa la
Jiwa seorang ibu kan...lebih kepada x sampai hati...
So masa balik malam tu Dania dtg dengan Mak Teh kat KTM amik mama...laaa..pesal dia ikut...baru nk surprise...x leh jadi ni..kena tukar plan....dalam kereta Dania tanya...
Dania : Mama cakap x dapat cuti...ni mama balik plak...
Mama : mama balik sebab nak pi klinik...bkn nak pi sekolah kakak...
Dania : huh..asyik nak pi klinik je...

Lepas pada tu dia x bercakap pun ngan aku...x pandang pun aku time tido...lebih mengadap ke dinding dr berpaling kat mama mcm selalu....hahaha...keras hati la tu!!!
Pagi tu pi sekolah x nak pandang mama...x salam mama pun...ikutkan terasa hati mama tau...tp misi mmg harus dijalankan....

Tepat kul 9am aku pi sekolah dia...mmg x tau pun dia kat mana...agaknya instinct dia kuat mama akan sampai...dari jauh dh nampak mama...terus dia berlari ke arah aku....hahaha...siap peluk2 lagi....yeayyyy....surprise menjadi....hahaha....

Dania : mama ni suka tau buat kakak macam ni...



Aturcara majlis


Penolong Pengarah Pendidikan berucap


Majlis penyampaian...amboi kakak...singkat kain...nak pi bendang ke...


Cikgu tu dulu pernah mengajar aku...garang!!!


Senyum mcm tu kan manis


Antara pengawas terbaik sekolah dan anugerah cemerlang 


Ini gambar lepas sesi peluk2 mama...

Kelakar betul bila dia berlari dapatkan mama masa first time dia nampak aku...mesti hati dia x tenang kan...hahaha....bila citer kat fb mcm2 komen aku dpt...citer kat group sekolah pun kawan2 aku ckp aku kejam menyiksa perasaan anak....citer kat kawan opis td...ada yg tiba2 sebak...rilex la kan..hahaha...
Kakak Dania...mustahil mama x datang tgok anak mama dapat hadiah...mesti la kena datang...i'm ur mom and i'm ur dad...for sure mama akan datang...kan?
Tapi mama x leh tahan diri mama untuk menyakat awak....hihihi......


35 comments:

  1. huhu...terharu sungguh tu mama dtg...

    ReplyDelete
  2. Tahniah Kakak...teruskan kecemerlangan, ya... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih nenek @onbehalf kakak dania

      Delete
  3. tahniah kakak.. teruskan kecemerlangan anda itu.. ;)

    ReplyDelete
  4. tahniah kakak.. teruskan kecemerlangan kakak ya.. itulah mesti kakak terharu tengok mama datang juga akhirnya..

    ReplyDelete
  5. Terharu baca cerita ni. Tahniah kakak dania.

    ReplyDelete
  6. kesian Dania kak oii...

    btw, congratulations Dania! you've made your mother proud! :)

    ReplyDelete
  7. Salam, haha alahai comelnya :D mesti lah dia nak mama dia datang, sbb dia dpt anugerah tu..dia nak mama dia bangga..hehe tahniah.. :D

    ReplyDelete
  8. tengok dania pakai baju sekolah, nampak kecik pula dia kak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlm kelas dia...dia yg paling tinggi dan besar. ..hihih....

      Delete
  9. hepi nya si ank kn tgk mama dia dtg..hehe

    ReplyDelete
  10. hahahha....nasib baik dapat cuti...kalau tak dapat cuti, lain pulak jadinya entri ni...tahniah Dania

    ReplyDelete
  11. SA, tahniah buat dania....auntie mieja tumpang berbangga:)

    ReplyDelete
  12. memang merajuk betul dia... tp dia tau sgt mama takkan hampakan dia, itu yg terlalu berharap jadinya. u good girl sangat kakak dania.

    ReplyDelete
  13. nak rasa sebak jugak ni.. mestilah kakak dania nak sangat mama dia pergi. mana tak merajuk kakak dania tu..nasib menjadi ye suprise tu..sian kakak dania..apepun tahniah dania

    ReplyDelete
  14. huhuhuhu....mesti sedih aje Dania mula-mula ...
    Semua mak akan bagi yang terbaik dekat anak mereka :)

    ReplyDelete
  15. saya baca pun terharu dan sebak.
    kita sebagai emak memang tak sampai hati nak hampakan anak-anakkan.
    tahniah dania, teruskan buat mama awak bangga dengan awak

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah