Saturday, November 22, 2014

Tak Semua Bertuah Di Dunia Ini...

Hati ini memang mudah tersentuh...dulu agak kering hati...susah nak menangis...susah nak rasa keperitan yang orang tanggung..Alhamdulillah bila umur makin naik..perasaan itu semakin lama semakin galak wujud dalam diri...mungkin dulu masa zaman muda belia aku jenis yang cepat memberontak kan...
Kejadian malam tadi lepas balik dari event Loreal...singgah makan kat Damansara Perdana...masa tgh tunggu makanan sampai datang sorang kakak approach aku untuk beli kerepek yang dia jual......kesian akak meniaga bawak bungkusan besar ni...x kan saya nak mintak kurang pulak...aku tu senyum je...dah amik duit dan ucap terima kasih dia pun berlalu ke meja lain...


Kesian kan bawak bungkusan berat2 macam tu


Mmg aku x sampai hati tengok..

Moga allah memberikan rezeki yang melimpah ruah untuk akak tu...
Sebenarnya aku suka je beli kerepek2 macam tu cuma kebetulan aku masih sakit gigi dan gusi so xde la beli..takut gigi lagi sakit....
Aku mohon perasaan simpati ni allah kekalkan untuk aku dan terapkan pada anak2 nanti...
Adakala memang masih ada insan2 yang memerlukan...untuk yang kakak ni aku salute dan mmg akan bantu..sebabnya dia berniaga untuk tambah rezeki dia   kita x tau dia ada anak ramai ke..kita x tau nasib dia macam mana kan...tp aku yakin kakak ni x menipu...boleh nampak kudrat usaha pada airmuka dan peluh di dahi dia...

Moga ada rezeki untuk kakak tersebut di hari2 lain....


15 comments:

  1. Kat damansara kalo keluar mkn luar mmg akan jumpa dgn makcik2 yg jual kerepek.

    Sue kalo x beli pun bg je duit niat sedekah. Kesian tgk dah tua kene angkat berat dan berjln jsuh utk habiskan hasil jualan...

    ReplyDelete
  2. Sha dengan hasben pun kalau pergi makan ada je akak jual kerepek camni... hasben selalu tanya sha.. "nak tak..??" sha selalu jawab "taknak"... tapi hasben beli gak.... kesian kan?? :)

    ReplyDelete
  3. memang kesian kena bawak beg besar2 tu..

    ReplyDelete
  4. ye la..lagi pun bukan mahal mana pun kan..dia menjual bukan meminta..jadi tak salah kita bantu ..

    ReplyDelete
  5. Kesian sgt tgk mak cik-mak cik ni angkat beg besar-besar..bile mkn kt luar selalu tgk mak cik2 jual kerepek

    ReplyDelete
  6. kami sefamili mmg peminat kerepek..klu ada org jual mmg laju je beli.hehe

    ReplyDelete
  7. moga Allah murahkan rzeki dia..aamiin

    ReplyDelete
  8. Semoga Allah swt merahmati kakak dan juga kakak yang menjual kerepek itu :)

    ReplyDelete
  9. kalau tak beli, rasa bersalah pulak. mereka bukan datang minta sedekah tp mencari rezeki. usaha mereka tu... perh! kita yang serba mewah ni... hmmm..

    ReplyDelete
  10. tak semua orang beruntung. setuju. dari bantu syarikat besar baik kita bantu saudara sesama kita yang berusaha dengan titik peluh sendiri.
    Jom support bumiputera

    ReplyDelete
  11. memang kesian, tambah-tambah tengok orang-orang tua dan budak-budak yang usung beg ke sana sini.
    selalunya beli tak makan, jadi bagi duit ja

    ReplyDelete
  12. Salam, aduhai...sy mmg xboleh klw benda2 mcm ni...tp tu lah kdg2 kita mmg rasa xnak beli atas sbb tertentu kan..owh ya ada satu perkongsian, sy baca dpd ustaz kazim ke apa ye di FB, dia cakap...'carilah apa jua alasan untuk kita membeli apa yang dijual oleh golongan orang-orang yang susah dan tua-tua mcm tu, sebab mereka itu berusaha...mereka tidak meminta-minta...' semoga rasa kasihan ni ada dlm semua org..wuwu..sedih plak aku

    ReplyDelete
  13. moga dimurahkan rezeki makcik tu..bagus dia berusaha macam ni mencari rezeki dari yang lain yang suka meminta..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah