Friday, January 2, 2015

Penternak Lipas Dah Berambus!!!

Senang hati aku sekarang ni...housemate yg problem tu dah keluar dah...30hb ari tu dia dah keluar...ikut notice sepatutnya 31hb tp dh dia nk keluar awal..elok sgt la...letih dah aku tahan perangai pemalas dan pengotor dia...berkira sgt buat apa pun....

Sebenarnya bukanla aku nk citer pasal keburukkan dia....tp seriusly aku x pnh jumpa seorang perempuan pemalas dan pengotor...stok makanan letak atas lantai dlm bakul pas tu menyebabkan lipas byk bersarang...padahal dh bg kabinet siap2 da...yg ada drawer byk2 jenama Toyogo tu...dh suruh guna je...dia boleh ckp x biasa guna barang org...hurm x pe la...tp korang faham la kalau dh makanan letak kat lantai...apa yg jadi...dengan lipas byk...sebelum ni xde tau....pas tu berkira bab cuci pinggan mangkuk...kalau bkn dia yg guna sampai berkulat x kan basuh...dan yg paling aku x leh terima.. aku outstation 5 hari...sampah sampai berulat dan berbau busuk..aku tanya kenapa x buang...dia boleh ckp.last week dia x masak so perlu ke dia buang sampah....ya allah....bleh plak ko hidup dlm keadaan mcm tu....aduhaiiiii......mmg bagus la ko keluar....

Ni minggu ni budak baru tu masuk...harap2 perangai dia ok la xde masalah lg dh....so semalam aku pun buat la sprint cleaning rumah aku....aku mmg jenis x suka rumah kotor x tentu arah...sebelum ni mmg aku x mop dh...mls aku nk fikir...hati plak sakit..ye la aku sensorang yg buat...diorg bkn nk buat kan..alasan budak tu sebab dia sewa bilik je..so bukan keja dia nk kemas2 rumah....pemalas nak mampus minah ni....budak sorang lg tu buat jugak la bersih2 rumah...


Dah bersih dah...
Dah sapu..dh mop dah tukar susun atur rumah...dapur dah basuh...peti ais dah cuci...balkoni pun dah bersih....kipas ruang tamu...semua dh bersih....berpeluh2 x usah ckp la....Adat menyewa kan..Rumah ni pun bukan rumah aku cuma tuan rumah dh bg kepercayaan kat aku...So kena pandai la jaga....

So budak baru pun nk masuk ahad ni...kena jugak standby lg.....smlm x jd masuk dia masih sangkut banjir kat Pahang...harap2 dia ok la...dh Interview ari tu..aku siap ckp...nk duk ngan aku yg utama kena rajin..pembersih ..kalau aku dpt tau or nampak sendiri dia malas..or pengotor...mmg aku halau...deposit burn...Lantak la..kan...
Budak tu ckp akak jgn risau...ok..just wait and see je la....Dulu pun ayat sama gak....


17 comments:

  1. byk sgt typo kak..jd pening nak baca.haha.nmpk sgt btl2 tgh hot ni ekeke

    ReplyDelete
  2. susah jgk kalau duk nyewa tp dpt yg mcm ni
    lega kn rsa kalau org cmtu dh pndh ..hihi :)

    ReplyDelete
  3. Harap2 penyewa baru ni ok la. Dulu masa dkt u dpt housemate pengotor jg. Sampah dibiar smp berulat. Mmg hangat hati la tgk perangai mcm tu.

    ReplyDelete
  4. kalau saya pon tak bleh blah la nak duduk dengan orang cenggitu
    yela kita pon bukan cerewet sangat tapi kebersihan tu kan penting kene la jaga
    adat la duduk menyewa ramai2 kene pandai2 la tolong menolong kan

    ReplyDelete
  5. sabar kak...penah dpt hosmate gini,,,kwn sendiri plak tu..lg susah nk ckp...thn hati......

    ReplyDelete
  6. susah yer dpt housemate pemalas mcm tu, cn dulu masa duk kl, alhmdulillah, housemate tak berkira buat keje, kalau dia masak, cn kemas umah, kira buat keje sama2 la..

    ReplyDelete
  7. wow berkilat laaa rumah hehe
    hope hmate baru hokay

    ReplyDelete
  8. ya Allah sampai sampah berulat tu..ish3.. harap yg baru ok lah kak..

    ReplyDelete
  9. saya yang baca ni pun sakit hati dengan ex-housemate SA
    semoga budak baru ni ringgan tangan la nak tolong mengemas

    ReplyDelete
  10. Salam, perghh bab berkira buat kerja tu mmg xtahan...hadoi, yg aku pelik tu, sanggup tu dia tahan tinggal dlm rumah mcm tu dp buang sampah?? mental betul, hahah selamat dia dah berambus ye kak..boleh buat kenduri kesyukuran, hahah..harap housemates baru ni rajin sedikit :D

    ReplyDelete
  11. macam mana dengan housemate baru ni.. ;) ok..?

    ReplyDelete
  12. Fiza pun memang tak suka rumah tak bersih..pelik pulak ada perempuan malas n pengotor ni..harap2 housemate baru ni okaylah kan..kalau x stress lagi akak

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah