Thursday, January 8, 2015

Rahsia Lubang Hidung....


Kita memiliki hidung berlubang disebelah kiri dan disebelah kanan. Fungsinya untuk menarik dan membuang nafas, tp ada lg rahsia yg mungkin tak ramai yg tahu.

Sebenarnya fungsinya tidak sama dan dapat kita rasakan bezanya, sebelah kanan mewakili matahari (mengeluarkan panas ) dan sebelah kiri mewakili bulan (mengeluarkan dingin ).

UNTUK SAKIT KEPALA: Cubalah menutup lubang hidung sebelah kanan dan bernafaslah melalui hidung sebelah kiri dan lakukan kira-kira 5 minit , sakit kepala akan sembuh . Insyallah.

UNTUK LELAH: Tutuplah lubang hidung sebelah kiri dan bernafaslah melalui hidung sebelah kanan . Lakukan ulang-alik . Tak lama kemudian, anda akan merasakan segar kembali. Sebab lubang hidung sebelah kanan mengeluarkan panas, sehingga banyak sekali panas , lubang hidung sebelah kiri mengeluarkan dingin .

Fakta:

Perempuan bernafas lebih dengan hidung sebelah kiri , sehingga hatinya cepat menjadi dingin .
Laki-laki bernafas lebih dengan hidung sebelah kanan , sehingga cepat sekali marah .

Apakah anda pernah memperhatikan pada saat bangun tidur, lubang hidung sebelah mana yang bernafas lebih cepat ? Sebelah kiri atau kanan ? Jika lubang hidung sebelah kiri bernafas lebih cepat , anda akan merasa sangat lelah . Tutuplah lubang hidung sebelah kiri dan gunakan lubang hidung sebelah kanan untuk bernafas , anda akan merasa segar kembali dengan cepat.

Testimoni :

(dari pesakit yg mengalami sakit kepala berpanjangan)

"Pada suatu malam, saya duduk bermeditasi dan menutup lubang hidung sebelah kanan dan bernafas dengan lubang hidung sebelah kiri . Dalam kurang dari satu minggu , sakit kepala saya sembuh . Saya teruskan melakukannya selama 1 bulan, sejak malam itu sampai sekarang , sakit kepala saya tidak berulang lagi."

" Ini adalah pengalaman saya sendiri . Saya beritahukan hal ini kepada orang lain, jika sakit kepala, cubalah cara tersebut kerana sangat efektif buat saya. Banyak orang lain telah mencubanya dan berhasil . Ini adalah terapi alam, tidak seperti makan ubat dalam jangka panjang yang memungkinkan ada kesan sampingannya. Jadi kenapa anda tidak mencubanya "

Dengan mempraktikkan terapi pernafasan ini secara betul (menarik dan mengeluarkan nafas), keadaan tubuh anda akan sangat tenang.

Selamat mencuba

SEMUANYA DENGAN IZIN ALLAH

16 comments:

  1. tq sharing ilmu ini.. baru tau.. hihi..

    ReplyDelete
  2. Ilmu yang sangat berguna! Terima kasih atas perkongsian ini.

    ReplyDelete
  3. baru taw ni..tq kak sebab share.. :)

    ReplyDelete
  4. timm bru taw! hha..psni boleh prktiskn..

    ReplyDelete
  5. wow.. ilmu baru.. thank u seb sharing!!! kebetuln skrg ni sy tgh sakit kpala.. so blhla buat

    ReplyDelete
  6. Satu info yangberguna ..Boleh cuba buat jugak ni... Tq akak sudi share ..

    ReplyDelete
  7. Boleh cube tang sakit kepala tuh..2 hari migrain naik..;(((

    Psstt..kak, husband falsya ckp kan, falsya xde masalah nak bernapas sbb katenye idung falsya dh mcm usain bolt dh..kurang asam kan..hahaha

    ReplyDelete
  8. Saya terus share dengan akak partition sebelah saya ni ha.. dia ngadu tengah sakit kepala.. harap2 mujarab pada dia.. ;)

    ReplyDelete
  9. fuyooo. . tips terbaikk ha akak suria kita bgi. hehe

    ReplyDelete
  10. Wah..ilmu berguna nih.banyak yang saya baru tahu lepas baca entry ni..mekasih..:)

    ReplyDelete
  11. Makseh akak...cik akak nie selalu.migrain...boleh gak cik akak amalkan yang nie lak...tak mo.nak telan ubat eh

    ReplyDelete
  12. ilmu yang sangat berguna
    takyah nak habiskan duit beli ubat

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah