Wednesday, January 7, 2015

Rezeki Dari Sungai

Rasa tercabar plak tgok ikan2 yang baru abah naikkan dari sungai ni....macam mana erk...dah tentu2 abah pi menjala lagi dengan adik ipar...sekarang kan memang tgh musim kot...korang tgok la tu...punya la banyak ikan tilapia hitam hasil tangkapan diorang..kalau memancing x dapat macam ni punya banyak de...ni menjala sekali tebar dah dapat sebesen kannn....pas tu adik aku pi lak wassap kat aku...bertambah panas la hati kan...mentang2 dah lama aku x balik....aduyai...bagai terasa2 manis nyer ikan2 ni.....kejam tau diorang....


boleh tahan besar dan gemuk2 hasil kali ini....aku lebih suka tilapia hitam dari yang merah...


tu yang kecik2 tu kalau goreng huiii sodap...garing2 plak kan...


seekor jer yang paling besar...

So malam tadi diorang dah bikin aku lagi panas hati...diorang buat ikan bakar tanpa aku di rumah...
sesungguhnya ini memang x adil....Sabtu ni aku x kira..diorang kena cari jugak yang baru untuk aku..nak ikan bakar jugak....dah terliur sampai termimpi2 ni...x kira..nak jugak....

29 comments:

  1. Bestnya dapat makan fresh-fresh camni...yummy

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang best sebab ikan baru..manis sgt

      Delete
    2. bakar memang sedap ni.
      dah teringin plak nak makan ikan bakar ni

      Delete
  2. waaaahhhh... banyak nya ikan.. fresh gitu. tapi takde SA masa bakar2.. hehehehe

    ReplyDelete
  3. Banyaknya hasil tangkapa. Hui bakar cicah air asam sedap o..

    ReplyDelete
    Replies
    1. selalunya yang besar2 memang bakar cicah ngan kuah asam....tak pun mak masak lemak cili api..pun sodap

      Delete
  4. banyakyaaaa ikan dapat pulak yang fresh. emmang sedaap :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah ikan fresh memang sedap dik..tp ada yang x makan ikan tilapia sebab katanya hanyir..yg abah akak jala ni memng xde bau hanyir..sodap..

      Delete
  5. banyaknya dapat ikan..rezeki.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah...rezeki allah bagi dik...

      Delete
  6. benda pertama dalam kepala bila tengok gambar, ikan bakar!! alahai sedapnye lah.. makan panas2 masa cuaca hujan sejuk2 pulak.. hikhik

    ReplyDelete
    Replies
    1. yea....betul tu dik...memang buat ikan bakar..sebelum ni akak ada up entry jugak...bulan 12 kot...

      Delete
  7. nampak suci jer ikan-ikannya...hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini bukan ikn bela tu..ini ikan sungai yang airnya mengalir...sebab tu xde bau lumpur...

      Delete
  8. Ikan Talapia Bkar cecah dgn air asam fuhhh terliurrrrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah...Maria boleh gang akak...memang peminat ikan talapia eh...

      Delete
  9. banyaknyee ikan...alhamdulillah rezeki melimpah ruah. sukenye tgk ikan fresh2

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan.....akak pun suka..nak2 ikan fav akak plak tuh...

      Delete
  10. Salam, perghhhhhh melampau banyak dia! Rezeki betul nih :D sedapnya makan fresh2 camtu, hihi..ni semua buat makan or jual or sedekah je kat jiran2? haha best betul :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini stok untuk makan...biasanya abah akak akan sedekah kat jiran dan sedara mara terdekat...rezeki yang ada elok panjang2kan...kan?

      Delete
  11. wahhh...banyaknya ikan talapia...akak suka dibuat asam pedas..

    ReplyDelete
  12. fuhh.. sedap buat smbal goreng ni...

    ReplyDelete
  13. Mesti sedap kan kak...tapi cik akak tak makan ikan sungai..huhu..teringin nak makan ikan bakar gak eh..kuikui

    ReplyDelete
  14. Banyaknyerr ..Hehehe takleh join keciann ..nanti buat lagi ..Sabar jer laaa..Jangan mimpi tiap2 malam sudah la akak ..

    ReplyDelete
  15. Balik weekend ni repeatlah dengan dorang.. ;)

    ReplyDelete
  16. Uiks..banyaknye kak..fiza suka kalau makan ikan fresh ni..abah pun rajin pergi menjaring..kalau dapat ikan besar tu memang terus bakar buat lauk..memang sedap..sabar je la kak..harap ada rezeki merasa nanti :)

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah