Sunday, January 4, 2015

Resepi Kek Batik Brownies


sumber FB

Bahan-bahan;

250gm packet milo
1 tin susu cair
1 buku buttercup
1 cawan gula halus
serbuk koko (dlm 1 sudu besar)
1 1/2 packet biskut marie
kacang yang telah di blend kasar2


Cara-cara;

masukkan semua bahan-bahan tadi ke dalam periuk (kecuali biskut marie)

cairkan semua bahan-bahan tu dengan api yg kecil .kacau bahan-bahan tu smpi pekat (dlm 15 min) ,bila da pekat, tutup api dan masukkan biskut marie pastu terus angkat . 

masukkan ke dalam loyang selang seli kan dengan kacang dan mampatkan pastu, letakkkan topping coklat di atsnya kemudian sejukkan..

sedia untuk di hidang....


21 comments:

  1. sedapnya... boleh cuba nanti :)

    ReplyDelete
  2. sedapnyaa.. terliur tgk brownies tu

    ReplyDelete
  3. Sedapnye...feveret ni dari sekolah rendah lagi..

    ReplyDelete
  4. Belum pernah walau sekali mak budak mencubanya.. hehehe..

    ReplyDelete
  5. duluuuuuuu memang tak suka makan kek batik sebab bukan penggemar coklat2 nih.. tp ade kawan guna milo, terus jadi suka! menjadi rebutan dan igauan pulak.. hihih

    ReplyDelete
  6. terliur plak tgk kek batik ni...
    resipi sama jer dgn kek batik lain, cuma tmbahan kacang tu jer,,

    ReplyDelete
  7. selalu suruh orang buatkan,..hahaa..

    ReplyDelete
  8. tambah kacang tu macam sedap je kan...

    ReplyDelete
  9. sedapnya... tapi tak rajin buat masa sekrg nih.. hehe

    ReplyDelete
  10. sedapnya... macam nak cuba je ni. thanks untuk resepi ni :)

    ReplyDelete
  11. serius..memang terliur la tengok kak..

    ReplyDelete
  12. sedapnya..dah lama tak makan..hemm.. teringin pulak..

    ReplyDelete
  13. mengancam betul kek batik tuuu. ni yang rasa nak buatt :D

    ReplyDelete
  14. tambah kacang, jadi bertambah sedap la

    ReplyDelete
  15. Hehehe nampak sodappp laaa ..Nak jugak nak jugak nak jugak ,....Jelesssssssss

    ReplyDelete
  16. Biasa adik yang buatkan ..Kita makan jer

    ReplyDelete
  17. Mudah je nak buat kan..cuma rajin tak rajn je la nak buatnya..tapi kalau teringin memang rajinlah kan :)

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah