Thursday, August 7, 2014

Berita Baik Untuk Kaum Lelaki...

Entry khas untuk kamu wahai lelaki....

✔ Janggut lelaki mengandungi hormon testosterone yang amat diperlukan untuk kesuburan wanita.

✔ Janggut boleh melindungi kelenjar sebum di bahagian muka daripada terkena acne vulgaris bacteria. Oleh sebab itu, ia dapat melindungi seseorang daripada jerawat.

✔ Menghangatkan kawasan muka dan melindungi dagu daripada bahaya.

✔ Lebih panjang dan tebal janggut seseorang itu, sepatutnya dia akan menjadi seorang yang lebih bijak.

✔ Menghindarkan daripada mendapat penyakit tekak dan gusi.

✔ Mengelak daripada mendapat kebanyakan penyakit yang berkaitan dengan sisterm pernafasan seperti asma.

✔ Memelihara muka daripada terkena bahan-bahan kimia yang merbahaya dan pencemaran udara.

✔ Melindungi kulit dan seterusnya mengurangkan kedutan akibat penuaan.

Kekurangan Mencukur Janggut.

Mencukur janggut boleh menyebabkan sel-sel semula jadi pada bahagian muka terhakis. Perbuatan ini boleh menyebabkan seseorang berisiko tinggi untuk mendapat kanser pada bahagian muka.



Tetapi!!!!!

Aku x suka lelaki berjanggut walau dia ensem sekali pun....hahaha joking....
Kang ckp lebih2 x pasal2 dpt jodoh lelaki berjanggut...

Apakah betul quotes ni?

Sapa perlu komen ni? Lelaki shj?

Perempuan pun boleh komen......kita tgok apa kata survey!!!!!


21 comments:

  1. akak setuju tu..laki akak ada janggut..hehe..
    lagipun sunnah Rasulullah:)

    ReplyDelete
  2. erksss nak komen cam mana ni... terus nak check gambar mysuami ada janggut ke tak...wakakakakaka....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh..ada ke? Mcm xde je....eh...laki sapa plak kan...

      Delete
  3. wah...husband takde janggut ler pulak...

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah..janggut masih kekal menawan hehe

    ReplyDelete
  5. Hehehe janggut tu yang buat hati tertawan kat en hubby hahaha

    ReplyDelete
  6. hensem gaklaaa laki yang berjanggut ni.. hihi. tak terlalu panjang dan tak terlalu pendek.

    ReplyDelete
  7. I suka lelaki yang ada janggut ciput.. tak suka yang serabai.. kbai.. hahhaha

    ReplyDelete
  8. salam. janggut ok kut sis tapi kalau bermisai...alamak..TAK SUKA! hohohoho

    ReplyDelete
  9. info yang baik...bagus khas untuk lelaki

    ReplyDelete
  10. Fuhh... saya ada janggut huhu.. :D :D

    ReplyDelete
  11. suami sy xleh bela janggut sbb kerjaya die.x mengizinkan die bela janggut..dh pencen nti suh die bela..hehehe

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah