Wednesday, August 13, 2014

Tutorial Kerang Berlada....

Sebelum ni share lauk masak lemak cili api kan...ntah knp ari ni baik sgt aku...terus nk bg lagi satu resepi paling mudah....main campak2 je....lelap mata pun boleh buat...
Nampak nau menipunya kan...

Korang jgn marah aku eh....lately ni byk plak makanan kat blog aku ni....

Jom tgok resepi...



Serai + cili api + bawang merah + bawang putih ditumbuk hancur


Tumis bahan2 di atas sampai naik bau dan masukkan  kerang...


Dh siappp....

Haaa...dah siap.....

Boleh ratah mcm tu je...atau bleh makan ngan nasi....tp lambat la sudah makannya kan sebab leka nak kopek kerang....

Sekian shj dapur memasak Suriaamanda untuk hari Ini...

Selamat mencuba.....

17 comments:

  1. ini pun fav jugak ni kak adudududdu hehehehehe

    ReplyDelete
  2. hahaha.... sempoi ni kak resepinya.....

    ReplyDelete
  3. saya pun ada resepi pasal kerang nih..tapi belum sempat nak update..simple mample macam nih jugak..

    ReplyDelete
  4. sedap dan ringkas je resepi ni..harus buat lps ni.

    ReplyDelete
  5. Eh.. Pejam mata je dah terasa sedap. hehe

    ReplyDelete
  6. Hadoii.. Kalau x gatai.. Mkn dh..

    ReplyDelete
  7. sedap.. tapi, Ros pula alah dengan kerang...

    ReplyDelete
  8. senang giler.mmg lah.. lelap mata pun boleh masak kerang ni..
    ehh tp kerang tu direbus dulu kan??

    ReplyDelete
    Replies
    1. zaza..kerangkan tu cuci bersih2..x yah rebus...bila bahan tumis dah naik bau terus masukkan kerang tu...gaul2 sampai nampak kerang tu dah terbuka...tutup api....

      Delete
  9. bertambah ilmu memasak di dada... kikikkikiki tq for sharing sis

    ReplyDelete
    Replies
    1. oghang Jolobu selalu yo buek ni Bren....

      Delete
  10. Cam sedappp je cam best jerr ..lya tak penah lg buat camni.m

    ReplyDelete
  11. sama resepi kita..selalu masak lebih sebab nak ratah :)

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah