Saturday, October 10, 2015

Aku Alah Kacang Panjang...






Kacang panjang merupakan tumbuhan yang dijadikan sayur atau ulaman. Ia tumbuh dengan cara memanjat atau melilit. Bahagian yang dijadikan sayur atau ulaman adalah buah yang masih muda dan serat-seratnya masih lembut, kacang panjang ini mudah didapati di kawasan panas di Asia. Daunnya boleh dijadikan sayuran hijau.

Kacanag panjang kalau rendang dengan hati dan pedal ayam atau rendang ngan kerang uiiii....sedapnyaaa.....fav mak aku tuh...

Tapi sayangnya aku tak boleh langsung sentuh kacang panjang...tak tahu la kenapa..memang tak boleh...macam anak buah aku si kembar tu plak allergic telur...telur  tu tak boleh sentuh langsung..aku kalau makan atau termakan kacang panjang akan sakit kepala teruk sampai warded...haaa...tapi kalau kacang buncis ke..kacang tanag or kacang botor ok plak...xde masalah pun...pelik la...Ibu sikembar pun tak boleh makan kacang panjang...rugi betul...

Korang pernah alami alahan tak?

Jom share...

10 comments:

  1. Eyda pun tak boleh makan jenis sayur kekacang nih..nanti perut berangin teruk..bukan tu jer,sekarang alergik dengan telur,dan udang..

    ReplyDelete
  2. pestime dgr alah dgn kcg pnjg.hehe..feveret sy tuh...dpt jdikan ulam cicah budu mmg sdp.hehe

    ReplyDelete
  3. Salam singgah sini SA...kacang panjang ni salah satu sayur yang diana paling suka...hihi....


    Adik diana pula alah pada makanan laut...hihi

    ReplyDelete
  4. Uncle takde problem dengan kacang panjang ni... tapi kalau 'kacang hantu', uncle ada problem!

    :D

    ReplyDelete
  5. so far takde alahan pada mane2 sayuran

    ReplyDelete
  6. Setakat ni ai takde masalah pada semua sayuran.. cuma masa dalam pantang dak Kakak dulu ai gedik gatal makan brokoli.. kembung anak ai.. ngeh2..

    ReplyDelete
  7. tak alahan dengan kacang panjang ni tapi tak suka..heeee

    ReplyDelete
  8. cik nor allergic makanan laut jer..kalau makan confirm migrain..:(

    ReplyDelete
  9. teruk jugak kesan alahan tu..memang kena jauh dengan kacang panjang lah jawabnya kan

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah