Wednesday, October 21, 2015

Rakyat Di Malaysia Takde Perasaan Ke?



Aku tak tau nak jawab apa...aku pun frustrated inikan pulak orang luar Malaysia...
dia pening fikir..kita lagi pening fikir...

What say u kawan-kawan?


21 comments:

  1. perasaan rakyat malaysia setakat dalam hati je. Yelah, nak kemana suara tu. Cakap lebih-lebih nanti, macam-macam kena. huhuhuhu

    ReplyDelete
  2. Betul..tak tau nak komen apa..kita rakyat malaysia bukan buat relax tapi tak de pilihan..nak demo kang kena tangkap..komen lebih sikit kat media sosial, kang paham2 je la..abis acane?heee

    ReplyDelete
  3. Kita lgi pening dgn hrga brg melambung2 mhlnya ermmm

    ReplyDelete
  4. Huwaaaaaaaa....bilalah nak aman duit kita daripada kena bagi je kat si "dia" tu

    ReplyDelete
  5. hurmmm. ntah lah kak. susah nak cakap. xde nilai dh duit kita ni.

    ReplyDelete
  6. Pada pandangan saya, kalau isu2 mcm nie kite x boleh bandingkan dengan negara lain khususnya U.S, Hakikatnya Malaysia tak sama dgn negara diorang. Contoh paling mudah: kalau $1 USD adalah bersamaan dengan 4 ringgit,bermaksud kalau brg berharga 5 USD kita kena byr 20 ringgit . Negara kita masih berstatus negara membangun bukan negara maju.Jangan fikir yang kat U.S tak ada orang yang hidup merempat dengan xda rumah,xda income yg stabil,sakit mati tepi jalan xda org peduli.Akhir sekali dari segi keselamatan, Kat U.S bebas sesiapa boleh memiliki senjata api dan kesannya kalau orang tak siuman/gila naik angin dia main tembak je sesiapa sesuka hati tak kira kat sekolah,tempat awam dan sebagainya. Malaysia adalah Malaysia dan kita tetap mempunyai keunikan tersendiri. salam 1Malaysia : ))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks atas pendapat anda..mmg Malaysia masih maju..masih aman....kita tgok la next in the future.. Sekarang pun rakyat dh rasa sengsaranya...mls nak komen banyak la..tgok je nanti...maybe anda x rasa perut sengsaranya sbb anda punya segalanya kot...kami rakyt marhaen ni bakal ikat perut la akan datang..minyak naik..tol naik..harga barang naik....nak harap Malaysia unik..tp pemimpin x unik x leh gak bro....thanks again atas pendapat anda

      Delete
  7. soalan ni sepatutnye di jawab oleh PM kite abang jib dan kak rossi ....nampak sangat ada sesuatu yg tak betol kat situ....

    ReplyDelete
  8. Tak tahu dah nak cakap macam mana. Sekarang memang kena menyimpan dan berjimat untuk survive

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bawak bekal je pi keja..jimat pun jimat..esok lusa tambang kenderaan awam naik..kita beli basikal...eh....

      Delete
  9. Bukan takde perasaan tapi takde pilihan..tepaksa akur..walhal dalam hati tuhan ja tau susahnya..huhu..kan kak..

    ReplyDelete
  10. Kita je la yg perlu berjimat dan berhemat.. Hurmmmm..

    ReplyDelete
  11. Hm..kita ada perasaan..cuma xde tempat nk luah. Diluah mati mak..

    ReplyDelete
  12. Terpaksa buat pilihan semua ni.. Hurmm

    ReplyDelete
  13. kan dia dah pesan...jangan sakitkan hati pemimpin....rakyat punya perasaan pandai2lah nak jaga.....haishhhhh....

    ReplyDelete
  14. bukan tak ada perasaan....ada perasaan pun x ada orang nak ambil tau..yg penting depa nak kayakan depa & krono2 dulu..yg lain2...sendiri pandai2 lah

    ReplyDelete
  15. Pandai-pandailah nak hidup.. pemimpin bukan ada masa nak layan kita.. dorang tengah sibuk menyusun strategi untuk meraih pendapatan tambahan.

    ReplyDelete
  16. Salam, hahaha terus speechless...kite ni mangsa je sebenarnya..yg xberperasaan tu org yg gubal benda2 ni semua...mmg heartless~

    ReplyDelete
  17. sebagai rakyat biasa ni, kalau bersuara macam sekadar bersuara je la kot..huhu

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah