Wednesday, October 28, 2015

WW : Usah Takut Di Lambung Ombak...


Hi korang...

Dalam kita hidup di dunia ini pasti ada pancaroba, pasti ada masalah, pasti ada dugaan...semua itu rencah kehidupan...kalau tiada dugaan seolah- olah tidak sempurna hidup...betul tak?Allah jadikan kita sebagai manusia dan mempunyai akal oleh itu harus la menggunakan akal untuk mengharungi semua cabaran dan dugaan..

umpama peribahasa

Kalau takut dilambung ombak...jangan berumah di tepi pantai...

Apa pun masalah kita, dugaan yang kita tempuhi...mari lah kita bersama- sama hadapi dengan tenang...insyaallah ada jalan...insyaallah allah permudahkan....

16 comments:

  1. Allah dah lengkapkan hidup setiap manusia..takkan manis sepjg masa...setiap yang pahit dan sakit itu ujian dari Dia sbb sygkan hamba2Nya :)

    ReplyDelete
  2. Mana ada org hidup laluannya semua mudah
    Memang tak adalah SA..
    Sikit-banyak tetap ada.

    ReplyDelete
  3. betui klu tak de dugaan tu bkn kehidupan namanya

    ReplyDelete
  4. jangan cepat melatah..
    kalau tenang insyaallah ada jalan.
    be smart :)

    ReplyDelete
  5. nak x nak kita kena hadapikan juga.. jadi kena kuat

    Jemput singgah blog Nurfuzie.com
    Jom memriahkan GA cik en yang bernilai lebih dari rm1KGive Away Nurfuzie Dot Com #1 Bernilai RM1000
    Dan pencarian Pencarian Bloglist Nurfuzie Dot Com #2

    ReplyDelete
  6. ermm tapi kite suker umah tepi pantai cuma tak nak di lambung ombak, boleh tak SA? hehehehhe...

    ReplyDelete
  7. setiap kita diuji kerana Dia tahu kita boleh mengatasinya jua, in shaa allah

    ReplyDelete
  8. betul kn kak..semua org ada masalah...jadi tenang2 saja dan fikirkan bagaimana mahu selesaikan nya..insyallah ada jalannya

    ReplyDelete
  9. Tapi kak SA... pemandangan pantai kan CANTIK.. huhu

    ReplyDelete
  10. setiap masalah ada jaln penyelsaiannya...

    ReplyDelete
  11. Salam singgah hari ni. Doakan yang baik2 aje for u. Tq sudi ke blog KA jg. Ujian tanda Allah sayang dan dugaan mematangkan kita kan !

    ReplyDelete
  12. DIA takkan bagi kita ujian andai kita tak mampu menghadapinya..

    ReplyDelete
  13. betul tu, setiap permasalahan ada jalan penyelesaiannya

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah