Friday, September 20, 2013

3 Sebab Kerjaya Peguam Paling Seksi


Kepada Adik2 yang sedang belajar LAW dan bercita2 nak jadi Peguam..meh baca artikel ni...

3-Sebab-Peguam-kerjaya-paling-seksi/
Drama bertema undang-undang seperti Suits, Fairly Legal dan The Good Wife (semua boleh ditonton pada siaran DIVA Universal ch702), tidaklah menipu apabila sering kali menonjolkan watak utama peguam sebagai lelaki/wanita yang sejuk mata memandang serta bijak pandai.

Tidak percaya? Pergilah melawat mahkamah di Jalan Duta dan lihat sendiri. Sekiranya anda tidak cukup masa untuk melihat sendiri, mari baca sebab-sebab berikut.

Pandai mengayat

Kerjaya peguam perlukan bakat mengayat dan menyenangkan hati hakim dalam membuat keputusan. Bukan setakat hakim, perlu membodek pegawai mahkamah untuk percepatkan tarikh kes dan membodek klien yang terlalu banyak kerenah. Kadang-kadang bukan sengaja, tetapi peguam sampai menggunakan kepakaran ini untuk mengayat lelaki/wanita yang mereka temui.

Semua graduan undang-undang cantik

Pergilah ke mana-mana fakulti perundangan. Tidak ada satu pun pelajar jurusan undang-undang yang tidak cantik. Ratu cantik Malaysia juga ramai terdiri daripada graduan undang-undang, contohnya Miss Malaysia Universe 2004 Andrea Fonseka dan Miss Asia Pacific World Malaysia 2013 Kieren Laurent.


Bijak itu seksi

Mungkin anda rasakan graduan undang-undang miliki wajah biasa sahaja, tetapi mereka miliki keyakinan tinggi yang menyebabkan mereka nampak cantik. Keyakinan ini berasal daripada kebijaksanaan mereka. Peguam bijak mencari jalan keluar dengan berfikir secara kritis dan kreatif. Sebab itu hidup bersama peguam sangat menyeronokkan, kerana anda tidak mungkin menduga apa langkah mereka yang seterusnya.

Jadi siapa peguam paling seksi pilihan anda?

 

5 comments:

  1. Byk kriteria yg tak dipenuhi rupanya :D Paling penting, mak anak dua dah lanjut umur nak jadi peguam bijak dan seksi... ~_^

    ReplyDelete
  2. Perghhh kalau macam ni lah seksinya memang kaku ak berbicara dalam mahkamah nanti..haha

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum, singgah dan follow di sini. Jemput ke blog saya pula ya.

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah