Wednesday, September 11, 2013

Gulai Udang Sebelango.....


Tak ingat masa bila masak..tp memang amik gambar...rasanya masak masa Ayah Dania dan fmily nak datang kot...x reti nak masak apa..terus pi pasar beli udang and sayur...

resepi?

sama je mcam resepi masak lemak cili api ayam tuh...korang tukar ayam ke udang jer...
nak tambah serai or peria or nenas pun boleh...
tapi masa ni aku tambah serai jer...
sedap sebab wangi serai...ada sesetengah orang letak bunga kantan...pun sedap jugak...
pas tu goreng la ikan masin ke..ikan pekasam ke...laju je makan u olls...


24 comments:

  1. puas hati nie....confirm tambah nasik lauk camni

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...SA kalau buat gulai udang x reti guna udang kecik2..x puas..

      Delete
  2. sodap nyer , kalo ada sambal belacan sekali perrrghhh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau ada sambal belacan sure x bangun2 dah...lagi bertambah nasi kan?

      Delete
  3. sedapnya. ni memang fav eka. lagi2 x payah buang kulit. juicy. sedapp

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..kalau buang kulitnya manis eh hilang kan Eka...

      Delete
  4. hadoiiii my fav ni... udang bosar2 plak tu.. hurmm im so craving =(

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeay...zaza dah craving...silalah cari ye...hehehehe

      Delete
  5. hadoiiii aiii...

    makan bertambah wehhhhh kalau dpt lauk ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang tujuan masak pun untuk makan bertambah..hehehehehe...

      Delete
  6. Sedapnya...Udang tu Nampak segar ajer

    ReplyDelete
  7. Mmg nmpk sebelango eh tu ha...puas hati..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg pueh hati...lg pueh bilo ado yg x mkn udang....

      Delete
  8. ya Allah sedapnya...
    terliur ni hah...

    ReplyDelete
  9. sedapnye sis
    arini yumida masak tomyam udang..sedap!
    x sedar lauk dah abis,..hehe

    yumida isi tabung Nuffnang sini...selamat menabung :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat tomyam udang besar2 pun sedap kan...

      Delete
  10. Perkhhhhhhhh!!! Udangggg..mak memang hantu seafood. Tambah2 plak udang ni. Memang makan sebelango lah kalo ado!

    ReplyDelete
  11. alahaii..sedapnyaaa..nampak pon udang elok je tersusun...lma tak masak udang...haih..

    ReplyDelete
  12. berliur pula tengok gulai tu..adeh..
    puas hatikan masak sebelango..:)..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah