Friday, September 4, 2015

Kawan Makan Kawan...

Lawak Pagi Jumaat


Selamat pengantin baru awk pacman emoticon
Saya ingat lagi masa mula-mula kita kenal dulu.. kita kenal kat stesen minyak petronas.. tayar motor awk pancit.. awk tak tau nak pam.. saya dtg kat awk.. beri pertolongan.. awk ckp selalu adik awk yg tolong pamkan tayar.. takpe arini saya ade kat sini.. saya tolong pamkn.. pam punye pam tayar motor awk tak naik-naik.. mungkin tayar awk bocor ni.. bengkel jauh plak.. saya kol member saya pomen dtg tolong tukarkn tiub.. dia ckp lagi 30minit dia sampai.. dlm masa 30minit tu la saya beranikan diri utk borak-borak ngan awk.. saya tanye nama awk.. umur awk.. dok mane.. awk pon sporting.. jawap semua soalan saya.. last-last saya mintak no talipon awk.. mula-mula awk mcm nak taknak je bagi.. tapi awk bagi jugak..
Borak punye borak membe saya yg pomen tu pon datang.. bawak peralatan dia.. dah siap.. semua sekali rm15.. awk nak byr tapi saya ckp biar saya yg bayarkn.. emmmm.. semenjak aritu saya kerap kol awk.. hari-hari ingat kat awk.. satu hari tu saya beranikan diri.. saya tanya awk pasal bf.. saya tanye awk dah ade bf ke..? awk jawap dulu takde tapi semenjak kes tayar bocor tu awk dah ade BF.. wow.. saya dengar saya hepi sangat.. bak kata pepatah pucuk dicita ulam mendatang.. dgn bermodalkn rm15 awk dah sangkut kat saya.. yahoooo... pastu saya cakap kat awk yg kita ni skang kapel la ek.. awk ckp eh.. kita kawan je.. bila awk ckp camtu gugur jantung saya dibuatnye.. awk ni nak bergurau agaknye.. tapi kenapa awk ckp awk dah ade BF semenjak kejadian tayar bocor tu..? awk ckp mmg la.. BF baru saya kwn awk yg pomen tu.. bkn awk..
jilake punye member.. laju kau buat kerjakan.. terus kawin.. harapkan pagar.. pagar mkn padi..

Sumber FB

Suriaamanda : 
Gelak aku baca citer ni kat FB...kelakar ada...kesian pun ada....apa-apa pun jodoh....kan?ketentuan jodoh tu memang ada benarnya walau macam mana kita usaha pun kan....

32 comments:

  1. cehhhh.. hahaha kawan lagi lajuuuuuuu ;DD

    ReplyDelete
  2. Salam Jumaat..
    Singgah melawat blog pagi ini..:)
    setuju...

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. cepat la ciked lain kali..muahahahaa

      Delete
  4. adoii kesian pn ada.. ingatkan pmpuan tu sgkut kat dia tp sgkut dgn pomen pula..alahai jodoh :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...tulaa...mula2 ingat sangkut ngan dia la..dia pon melayann..kesiann

      Delete
  5. hehehe lawak lah tp kesian pn ada.

    ReplyDelete
  6. Hahaha.. Itu la.. lawak pun ada kesian pun ada..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak patut kan perempuan tu layan dia..kan dah perasan

      Delete
  7. hahahaha...kelakar..sian member..melepasssss...hahaha

    ReplyDelete
  8. hahaha.. lambat sangat masuk jarum.kan dah melepas.

    ReplyDelete
  9. hihihi..kesian.. makan hati...

    ReplyDelete
  10. Sian member tu... lawak la. lain kali cepat sikit bertindak, kan dah melepas.. haha

    ReplyDelete
  11. ha ha ha :)
    rezeki masing-masing kan ha ha ha...

    ReplyDelete
  12. sepatutnya pompuan tu xyah la layan..ni dah perasan mamat ni...kesiannnn...pantas ciked pasni

    ReplyDelete
  13. hahahahah. memang power cerita ni.
    Kalo betul kesian member

    Jamu Perapat Zaman Moden

    ReplyDelete
  14. haha...kesian pun ada...kelakar pun ada....moral of the story ... tu lah lain kali kita tak boleh cepat perasan...kan dah malu...

    ReplyDelete
  15. hehehe.. takpelah.. ada lagi baik sedang menantilah tu.. ;)

    ReplyDelete
  16. ahahaha sapa suruh lambat sngt =P haha.. kan da melepas..

    ReplyDelete
  17. laa..ingatkan dialah bf perempuan tu..sekali silap da..itulah nak gelak pun ada. tapi kesin juga..apepun itulah jodoh kan.

    ReplyDelete
  18. Salam, hahaha mmg kelakar lahh...tp mcm risau pulak pic tu guna pic org lain yg entah sape2...org skang ni laju, jap lg depa p research pic yg tak cover muka pengantin dan kaitkan dgn citer ni..haha

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah