Monday, September 28, 2015

Untungnya Budak Sekolah...

JEREBU TERUK MURID SEKOLAH DIBERIKAN CUTI

Untungnya jadi murid sekolah kan....diberikan cuti lagi...jerebu makin teruk dan IPU makin teruk membuatkan udara jadi tidak sihat...walau cuti diberi tapi bukanlah alasan untuk berjimba-jimba ye anak-anak...duduk dalam rumah jangan nak kemana-mana. Cuaca buruk ni maam-macam boleh jadi...

Kita yang bekerja ni kenapa tidak diberikan cuti? alahai...dah tentu-tentu kita semua ni dah dewasa dan suasan tempat kita bekerja dalam bangunan kan...takkan la diorang nak bagi cuti..tapi kalau bagi pun tak salah rasanya kan..hehehe...bukan murid je ada hidung..yang dewasa pun ada hidung kot..tapi kalau kita yang dewasa ni dah jadi kurang sihat..ambik aje la cuti ye tak,..takkan nak terus bekerja...nanti lagi mudarat plak...apapun..jaga kesihatan...minum air dengan banyak...

Rindu pulak pada matahari dan udara yang bersih...sampai bila la nak hidu udara yang tak sihat ni...

9 comments:

  1. murid2 bernafas dengan paru2, dewasa bernafas dengan insang hiksss

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh sama la kita kak, hahaha semalam dapat ramai hantar tu, hihihi

      Delete
  2. itu la.. bak ayat semalam yg dapat dari group whatsapp;

    yang dewasa ni terutama keje office, kita bernafas ikut insang je. hahaha

    ReplyDelete
  3. salam..pagi....
    nasib baiklah bekerja kat dlm bangunan yang tertutup nie...
    so,just risau bler nak ke parking kereta jelaaaa... :)

    ReplyDelete
  4. ptt pn opis kena tutup gk..shah alam ni pn tgi smlm tp arini dh turun skit..bdk2 syok la sambung cuti

    ReplyDelete
  5. PSRA darjah 6 untuk hari ni ditunda ke satu tarikh lain.. Esok berjalan seperti biasa.
    Kita takpe juga.. sebab dok dalam bangunan, kesian pada anak2 sebab walaupun dalam kelas tapi kelas adalah kelas terbuka bukan ada aircond..

    ReplyDelete
  6. xperlah..kesihatan bdak2 sekolah kna dutamakan..kita kerja dalam pejabat...jarang2 keluar..hhuhu

    ReplyDelete
  7. untung kan jd budak sekolah. hehehe...tp bila difikirkan balik.. kite ni ramai keje dok opis je.. ada aircond.. budak2 kelas pun open air.. so tak pelah.. biarlah anak2 kite cuti kan..

    ReplyDelete
  8. Salam, yang jadi cikgu sekolah pun untung juga..haha

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah