Tuesday, September 8, 2015

Bawak Bekal Akibat Terkena Makanan Mahal

Berjimat Cermat Cara Suriaamanda

Hai korang...hari-hari mendengar keluhan kawan-kawan kat opis...makanan kat food court mahal nak meninggal...mak oii...kenapa erk diorang ni makin lama makin mahal..aku tak terasa sangat sebab aku memang bawak bekal..selalunya memang bawak..takde la x pernah bawak kecuali dah sampai masa pemalas aku sampai...tapi minggu ni aku dah satart bawak bekal semula dah...kenapa?sebab aku dah merasa kena RM11 hanya untuk nasi lauk daging masak rendang 3 slices dan tempe goreng ngan kacang ikan bilis tu...rupanya daging yang slices lebar2 tuh RM2 sekeping..aku amik 4 keping...erm...benda dah lepas tak guna dikenang lagi...tp memang aku takkan jejak kat kedai tu lagi la sebab makcik tu sombong giler...cukup la sekali tu...

Nekad x nak terkena makanan mahal..aku masak sendiri dan bawak bekal..puas hati aku..siap boleh jamu kawan-kawan lagi..


ikan keli sambal..eh...sambal ikan keli..mana satu betul?


Kangkung ikan masin


ikan tamban goreng....

Tgok makcik foodcourt...makanan aku ni...murah je...x sampaki RM10 pun beli bahan...( giler poyo plak)

Kena la mulakan bawak bekal semula ni...sebabnya aku nak simpan duit macam dak Safurara
Tabung yang di namakan Tabung Vacation...hehehe..capai tak matlamat kita tgok nanti ye...jangan separuh jalan je..pas ni sekat sikit keinginan ko tu  SA oii...ye..ye..aku nekad..dari sarapan sampai la ke Lunch aku bawak bekal...apa bekal aku tu ikut tekak aku la ye...

yang penting sayur dan buah tak lupa....

19 comments:

  1. giler mahal kak oi sampai 11 hengget! haishh..dgn 11 hengget masak sendiri lebih dari cukup kan..bagus kak bagus!

    ReplyDelete
  2. 1 slice RM2 ? mak aihh. tu ibarat telur goreng sebijik kat kedai mamak.
    kekekeke.
    bawak je bekal kak.. jimat :) hehehe

    ReplyDelete
  3. sedap keli sambal tu..tp kalo dh gaya mhl gtu mmg patut la bw bekal kn

    ReplyDelete
  4. mak ai mahalnya sampai rm11 kak.

    Eka plak kat sini makanan okey lagi. Tapi kalau kena kat kedai yg mahal, mak ai. Eka sampai tanya dua kali. Bukan nak berkira tapi sebagai customer, memang kita kena tanyalah kan berapa harga sekian sekian.

    Bawak bekal lagi sedap kan kak. Beli beg warmer. Simpan dalam tu. Ha panas suam sampai tengahari

    ReplyDelete
  5. Memang mahal la mknn kat bwh tu. takut nak ambik byk lauk.

    ReplyDelete
  6. tabung vacation pcl masih kosong.. .baru nak mulakan menabung sebab sebelum ni tak teringin nak pi melancong.., pcl makan balik rumah je..#berjimat cermat !

    Good Luck SA. selamat menabung.

    ReplyDelete
  7. dhsytnya dorg berniaga..daging kira slices mcm tu rm2? perghhh blh g haji balik hari la mcm ni huhuhu

    ReplyDelete
  8. saya pon bawak bekal kak..jimat tau bawak bekal nie..:)

    ReplyDelete
  9. Untung yakalau berniaga ni..suka hati je letak harga..pakat2 bawak bekal la..boleh makan sama2...

    ReplyDelete
  10. sama mcm kat phileo damansara ni..mahal nak mampus..last2 bwa bekal sndri.. yong pun tgh bt tabung vacation..ikut date..mcm hari ni 8hb so kena masukkan rm8 lah..hehe

    ReplyDelete
  11. mahalnya sampai RM11.. masak sendiri puas hati, jimat dan dijamin kebersihannya..

    ReplyDelete
  12. aku ni haaa tak makan pun lagi dr pagi td ... jawabnye sat gi kena mkn kaw2 la

    ReplyDelete
  13. mmg mahal sekarang ni... sy pun ada masa bawa bekal gak

    ReplyDelete
  14. TERCEKIK I MEMBACANYAAA, HUHU~
    nona pun bwk bekal, tp gara2 nk diet, off nasi..so trpkse msak sendiri pg2, sayur n menu dietkuu, hoho~

    smg trcapai sis, impian TABUNG VACATION tuhhh,huhu

    ReplyDelete
  15. oh, btw..nona dh dpt adiah rituu, hehe. Thanks..cute sgt ! kalerr pink !

    i loikeee !

    ReplyDelete
  16. Ikan tambah goreng tu menambat hati wana..oh, laparnya..

    ReplyDelete
  17. Bawa bekal sndiri lebih puas hati dan dijamin bersih dan Sedap kan kak..;)

    ReplyDelete
  18. Salam, wohohoho sekeping daging rm2..gila betul lah hai...mmg trauma klw kena camtu...sy pun kena nasi putih lauk telur dadar kena rm5..rasa nak nangis! haha..mmg jimat bwk bekal...nt pas kawin, mmg sy nak masak je..jimatt banyak mcm akak!

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah