Wednesday, November 27, 2013

Aktiviti Cuti Sekolah


Jangan cakap aku dera anak eh...ini dia buat atas inisiatif dia sendiri....
Bukan nak bangga bukan nak tayang anak rajin ke....ni dia tgh tolong uwan a.k.a nenek dia lipat baju...sib baik nak tolong...dari sesetengah budak tu xde nak buat apa pun....
Practice make perfect ni...mana tau sok2 duk asrama kan....


Uiks...lipat spentot ke???Kantoi pLak.. 


Beria dia melipat u olls...

Alhamdulillah...dah boleh harap dah....cuma belum boleh ke dapur lg....
Senang la mama esok kakak ye....
Jgn dh besar jd pemalas dh la....


15 comments:

  1. eh..baguslah anak2 besar ni dah didik..biar dia dah biasa buat keje dari kecik...

    sekarang ni bila kecik2 dimanjakan sangat.bila dah besar..malas..kita gak yg susah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu..SA dulu seawal umur Dania nidh buat mcm2 dh....

      Delete
  2. Replies
    1. Mmg kena rajin...nanti duk asrama xde nak terkial2 kan...

      Delete
  3. bertambah ringan keje akak pasni..
    boleh dh tu suruh ke dapur slow2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia mmg dh mintak nk masuk dapur...nenek x bg..

      Delete
  4. bagus lah kecik2 dah didik anak kan..
    nnti besar senang mamanya

    ReplyDelete
  5. Anak Alin nak kena bersuruh baru buat...kalu nak suruh sukarela memang idakler...hihihi

    ReplyDelete
  6. den nak tolong wife lipat baju , tapi dio tak bagi cakap den lipat baju tak kemas...haha

    ReplyDelete
  7. usia macam nie memang sesuai untuk mendidik dia buat kerja rumah yang ringan macam nie..kalau dah besar sangat nanti takut liat nak buat..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  8. zaman sekarang bukan anak perem[paun je,yg lelaki pun kena biasakan dengan kerja rumah..dh besar sng sikit kita..dah maknya pun kerja kan..at least ada yg membantu kerja2 rumah..

    ReplyDelete
  9. Untunglah ada anak dara yang rajin. Besar sikit nanti bolehlah mamanya berehat.

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah. Lega kan ada pembantu

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah