Friday, November 22, 2013

Sup Ketam Suriaamanda..


Semalam balik kerja awal kuar 5.30..malas nak stay back...penat pun ye jugak..
Balik awal pi kedai cari apa yg best nk masak...xde yg menarik kecuali ketam yg segar dan sederhana besar....amik 2 ekor ni RM6.90. . Murah kan?
Knowing me yg hantu ketam ikutkan mmg x cukup...tp untuk mkn malam je kot....adik2 diva sila la menjeles yer.....


Ketuk bawang putih, hiris bawang merah...tumbuk lada hitam skit...tumis sampai naik bau... tabur kari ayam BBaba's skit...masuk ketam masuk air skit...


Laaaa terbalik gambar aku....bantai la....ha...ni masa dia kebiruan...dalam periuk dan belum menggelegak...
Dah masak jadi la kemerahan....sexy x?
Sedap layan depan tv...meratah sorang2....puas hati sebab isinya penuh...
Yang best siap ada telur tuh...hirisan cili tu kasik pedas2 skit mcm sup mamak kan....
Walla!!! Puas hati den......
Sup ketam elok untuk demam denggi kan?
Aku x demam la....tekak meragam je.....hahaha. ...


25 comments:

  1. lama tak makan ketam..dapnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak dee suka ketam eh...kena beli la kalau mcm tu....

      Delete
  2. Replies
    1. Eh...belum lg shark...kalau terbaek mmg dh jd masterchef

      Delete
  3. walllahh..ini kalau kat kedai mau berpuluh ringgit membayar untuk ketam nie..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  4. murha la 2 ekor dapat...biasa saya beli seekor pn dekat rm5.

    ReplyDelete
  5. uhhh sedapnya nampak..tp fiza tak makan ketam :'( sungguh rugi kan -.-

    ReplyDelete
  6. seksinye ketam...nak sekor...hheee

    ReplyDelete
  7. sedapnya..masak lemak pun sedap kan

    ReplyDelete
  8. Sedapnya.suka ketam juga tp nk dpt ketam fresh kalo kt kedai biasa susah sikit.. Biasa kalo nk g beli dkt pasar basah..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasa akak pi kat pasar basah jgk chot...kat area rumah sewa pun ada...tp kena tgok hari nya la..

      Delete
  9. Eh, dua ekor ni RM6.90? Murahnya... Saya pun peminat ketam tegar tapi bila terliur mesti nak suruh kakak yang sulung masakkan sebab masakannya sedap mcm mak masak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sbb sederhana besarnya sbb tu murah...SA suka mak yg masakkan..sodap..

      Delete
  10. ha ha ha, takper tak perlu jeles sekarang masih ada beberapa hari lagi untuk makan... boleh jer nak cari dan beli...ekekeke....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makan dik...lg berapa hari je lg kan....

      Delete
  11. tetiba teringat ada sekoir ketam dlm peti ais tak msk..haha

    sup ketam best gak ni..:)

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah