Sunday, July 5, 2015

#Cabaran20Hari Kenangan Terawih Zaman Kanak-kanak

#Cabaran20Hari - Day 9

Kita teruskan ke cabaran hari yang ke 9 ye...kenangan zaman terawih  masa kanak- kanak...


Dulu aku tinggal di kampung...masjid memang depan rumah je...tapi aku jenis suka ikut Paksu dan kawan2 sekampung...apa kelas ikut budak2 perempuan kan..nak dijadikan cerita Terawih malam ke bape aku tak ingat...ini aku citer base on apa yang diorang cerita..aku kan Amnesia lagi...mana nak ingat semua tu...so...sambung balik citer...rumah arwah atuk aku kalau nak pi mesi lalu kawasan kubur...balik dari terawih berbekalkan lampu suluh dan basikal buruk arwah atuk aku ikut la bebudak lelaki ni balik umah atuk...memang aku suka tido kat umah atuk ..padahal umah kuarters klinik depan masjid je...lepas moreh semua nak balik umah atuk...aku sorang je perempuan ni....baru nak masuk kawasan kubur...Paksu and the gang pakat lari laju2 tinggalkan aku...terjerit2 la aku ketakutan ikut berlari..ketakutan macam nampak hantu kan...padahal kawasan kubur je kot....memang menangis2 satu alam dengar la...sampai depan umah semua keluar tgok apesal kan....diorang bebudak lelaki ni dah gelak terbahak2 sampai tergolek2 atas tanah....sekali atuk sergah diorang,....terus terdiam..aku plak dah menangis teresak2...

Keesokkannya Paksu cakap aku demam panas.....

itulah kenangan Terawih zaman kanak2 aku...yang aku tak pernah ingat langsung...teruk kesan H1N1 aku kena dulu...x ada satu pun kenangan yang mampu aku ingat....rugi betul...

So...korang....apa kenangan best zaman kanak2 korang...especially bab pi sembahyang terawih la...

jom share...

#Cabaran20Hari Puasa/ Raya 2015
#kelabbloggerbenashaari
#exchangefeedgroup
#Day9
#Suriaamanda


4 comments:

  1. kena sakat lah ni ye..siannya..selalu zaman kanak² pergi terawih memang suka berlari² sebab takut hantu..mind set zaman kanak²..hihi

    ReplyDelete
  2. hhahha...kalau saya pun lari terjerit2..dah kena tinggal ..kan??hahah..adoi..saya pi bayang kan pulak..mau tak gelak sorang2...

    ReplyDelete
  3. hehehe.. kelakar pun ada bila dikenangkan.. tapi syukur Alhamdulillah u berjaya lalui keadaan yang sukar tu..

    ReplyDelete
  4. Bila ingat blk kenangan dlu ..tersengeh2 kita hehe

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah