Tuesday, July 14, 2015

Lambakkan Durian Buat Hatiku Geram

Terlalu Banyak Buah Durian Murah

Hi Korang...ye..2 minggu tak balik Seremban...macam2 yang aku nak buat...hehehe...Sabtu lepas aku sempat beli Durian...memang murah giler...ada yang durian untuk makan dan ada durian longgok yang dah terlalu masak untuk di buat tempoyak...memang borong giler2...penuh satu bonet kereta...bayangkan durian yang masih boleh dimakan RM3 sekilo....x ke giler namanya tu....


RM3 sekilo jenis yang baik...


nyonya yang jual durian ni punya la focus


durian yang di jual murah untuk buat tempoyak


abah pilih jangan tak pilih....

bercerita tentang durian...dulu masa muda remaja aku tak makan durian...orang sibuk makan durian aku sibuk ikat hidung ngan kain tudung atau tuala...tak pun aku lepak dalam bilik...tapi lepas bangun dari koma...Durian la antara buah yang aku sangat2 suka..dah terbalik jadi hantu durian pulak...satu kemestian tempoyak kena ada...sebab tu abah beli banyak durian untuk buat tempoyak...dia tau anak2 dia yang suka..sekarang ni adik bongsu aku yang tak makan durian...hahahaha..satu hari nanti sure dia makan punya...macam aku....tp jangan la sampai dia koma plak baru tukar perwatakkan...ish...choii...mintak jauh2kan...cukup la aku sorang je pernah koma.....

Durian Sedap weh....kalau la dapat pi Dusun arwah atuk dulu kan best...la ni dah jadi hutan dah...dusun pun atas gunung...erm....


14 comments:

  1. Salam, hahaha murah gilaaaaa....sini rege still seploh hengget sekilo..tp dh puas makan sbb mak asyik beli je, smpai dah penat nk makan, haha laa ni makan tempoyak je..nyum2~

    haha samelah adik saya kureng sikit dgn durian2 nih..hehe

    ReplyDelete
  2. sedapnya durian..
    setakat ni makan seulas dua je kak..
    tak jumpa yang betul-betul sedap lg

    ReplyDelete
  3. balik minggu lps dapat mkn 2 ulas jer..huhu

    ReplyDelete
  4. saya blm dpt lg durian murah..still sekilo RM8.. huhu

    ReplyDelete
  5. Kira murah rege tu, saya ni mmg gila durain & tempoyak
    btw, Selamat Hari Raya buat tuan blog ya :)

    ReplyDelete
  6. Bab durian je kita tak kawan.. kihkihkih..

    ReplyDelete
  7. wah kak..murah gilaaa ni.... kite hantu durian! tp ritu termakan durian yg sedap maha pahit.. makan banyak sgt sampai nak termuntah..haahaa..

    ReplyDelete
  8. durian oh durian...
    sedap nyer...

    ReplyDelete
  9. Akk belum ado mood lagi nak buat tempoyak, SA. Nnt la lepas raya

    ReplyDelete
  10. fiza pulak..dulu hantu durian pastu sekarang lansung takleh bau..terbalik sudah dari kes akak..huhu

    ReplyDelete
  11. NONA MAKAN DUA TIGA ULAS JA , OK, TAK NAK TELAN LAGII, HAHHAA

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah